Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Fen Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 3003 3 Erken Çocuklukta Fen Eğitimi 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk döneminde bilimsel düşünceyi geliştirmede fen eğitiminin önemini anlamalarını ve gelişimsel olarak uygun öğrenme etkinlikleri ile öğrenme süreci planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ebru AYDIN YÜKSEL
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Pazartesi 10:00-12:50 BK A-402 B Grubu Pazartesi 13:00-15:50 BK A-502
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 13.00-15.00 BK B10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım

Tartışma

Gösteri

Uygulama
Temel Kaynaklar Akman, B., Uyanık Balat, G., & Güler Yıldız, T. (2018). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi (6. baskı). Anı Yayıncılık.

Parlak Rakap, A. (2018). Erken çocuklukta fen eğitimi. Eğiten Kitap.

Oğuz, V., & Gizir, Z. (2014). Erken çocukluk döneminde proje yaklaşımı ve uygulanmış proje örnekleri. Anı Yayıncılık.

Polat, Ö., Atış Akyol, N., & Aydın, E. (2022). Erken çocukluk döneminde zihin haritalama (örnek uygulamalarla). Eğiten Kitap.

Yalçın, V., & Erden, Ş. (2022). Erken Çocuklukta Tasarım Odaklı STEM eğitimi. Eğiten Kitap.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi Anlatım
2. Hafta Erken Çocuklukta Bilim Okuryazarlığı, Bilimin Doğası ve Bilimsel Süreç Becerileri Anlatım
3. Hafta Erken Çocuklukta Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri: Kavram Haritaları, Deney, Analoji, Zihin Haritalama Anlatım, Gösteri
4. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri: Kavram Haritalama ve Zihin Haritalama Uygulama Uygulama
5. Hafta Erken Çocukluk Döneminde STEM Yaklaşımı Anlatım
6. Hafta Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Yaklaşım Anlatım, Gösteri
7. Hafta Fen Eğitiminde Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi: Merkezler, Materyaller ve Demokratik Sınıf Ortamı Oluşturma Anlatım
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Erken Çocuklukta Fen Eğitiminin Diğer Alanlarla Bütünleştirilmesi: Oyun, Drama, Matematik ve Coğrafya Anlatım
10. Hafta Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması Uygulama
11. Hafta Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması Uygulama
12. Hafta Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması Uygulama
13. Hafta Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması Uygulama
14. Hafta Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması Uygulama
15. Hafta Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması Uygulama
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 55


ÖÇ-1Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünceyi geliştirmenin önemini kavrar.
ÖÇ-2Bilimsel süreç becerilerinin önemini anlar.
ÖÇ-3Erken çocuklukta fen eğitiminin önemini anlar.
ÖÇ-4Erken çocukluk dönemine yönelik fen etkinlikleri planlamayı öğrenir.
ÖÇ-5Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak fen etkinlikleri planlar ve uygular .
ÖÇ-6Fen etkinliklerini planlarken bilimsel süreç becerilerini kullanır.
ÖÇ-7Fen etkinliklerini değerlendirme becerisi kazanır.
ÖÇ-8Planlanan, uygulanan ve değerlendirilen etkinliklerde güncel fen eğitimi yaklaşımlarını kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8