Türkiye’de okul öncesi eğitim programının tarihsel gelişimini öğrenmek. 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının içeriğini kavramak ve uygulamalar yapmak.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Ders devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Derslere katılım ayrıca bonus puan olarak genel ders notuna eklenecektir.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Mehmet Toran
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu Çarşamba 09:00-11:50 BK Z-05
B Grubu Çarşamba 13:00-15:50 BK Z-05
Toran, M. (Ed.) (2020). Okul Öncesi Eğitimde Program: Temel Bileşenler ve Uygulamalar. Ankara:Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar
Kandır, A. & Özbey, S. &İnal.G.(2011).Okul Öncesinde Program/Kuramsal Temeller, Ankara: Morpa Yayınları
Özbey, S.&Alisinanoğlu, F.(2012) Okul Öncesi Eğitim Planlarım, Ankara:PegemA Yayınevi.
Zembat,R.(Ed.), (2010). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta
Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişimi
Anlatım, soru-cevap, tartışma
3. Hafta
Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta
Kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta
Planlama (Aylık Plan)
Anlatım, soru-cevap, Uygulama
6. Hafta
Planlama (Günlük Akış)
Anlatım, soru-cevap, Uygulama
7. Hafta
Planlama (Etkinlik Planı)
Anlatım, soru-cevap, Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Mikro öğretim uygulaması
Anlatım, soru-cevap, Uygulama
10. Hafta
Mikro öğretim uygulaması
Anlatım, soru-cevap, Uygulama
11. Hafta
Mikro öğretim uygulaması
Anlatım, soru-cevap, Uygulama
12. Hafta
Mikro öğretim uygulaması
Anlatım, soru-cevap, Uygulama
13. Hafta
Değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma
14. Hafta
Değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögelerini bilir.
ÖÇ-2
Okul öncesi eğitim programının tarihçesini bilir.
ÖÇ-3
Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri ve ilkeleri kavrar.
ÖÇ-4
Gereksinime uygun öğretim yöntem veya tekniğini belirler.
ÖÇ-5
Verilen belirli özelliklere uygun şekilde aylık ve etkinlik planları hazırlar.
ÖÇ-6
Örnek öğretim uygulamaları yapar.
ÖÇ-7
Örnek öğretim uygulamalarını eleştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.