Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okul Öncesi Eğitim Programları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 3005 3 Okul Öncesi Eğitim Programları 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı

Türkiye’de okul öncesi eğitim programının tarihsel gelişimini öğrenmek. 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının içeriğini kavramak ve uygulamalar yapmak. 

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Ders devam zorunluluğu bulunmaktadır. Derslere katılım ayrıca bonus puan olarak genel ders notuna eklenecektir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Mehmet Toran
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Çarşamba 09:00-11:50 BK Z-05 B Grubu Çarşamba 13:00-15:50 BK Z-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 14:00-14:50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, soru-cevap, tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar

MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı, Ankara: MEB yayınları (Erişim linki: https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf)

Toran, M. (Ed.) (2020). Okul Öncesi Eğitimde Program: Temel Bileşenler ve Uygulamalar. Ankara:Pegem Akademi

Diğer Kaynaklar

Kandır, A. & Özbey, S. &İnal.G.(2011).Okul Öncesinde Program/Kuramsal Temeller, Ankara: Morpa Yayınları

Özbey, S.&Alisinanoğlu, F.(2012) Okul Öncesi Eğitim Planlarım, Ankara:PegemA Yayınevi.

Zembat,R.(Ed.), (2010). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
3. Hafta Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta Kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta Planlama (Aylık Plan) Anlatım, soru-cevap, Uygulama
6. Hafta Planlama (Günlük Akış) Anlatım, soru-cevap, Uygulama
7. Hafta Planlama (Etkinlik Planı) Anlatım, soru-cevap, Uygulama
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Mikro öğretim uygulaması Anlatım, soru-cevap, Uygulama
10. Hafta Mikro öğretim uygulaması Anlatım, soru-cevap, Uygulama
11. Hafta Mikro öğretim uygulaması Anlatım, soru-cevap, Uygulama
12. Hafta Mikro öğretim uygulaması Anlatım, soru-cevap, Uygulama
13. Hafta Değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma
14. Hafta Değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögelerini bilir.
ÖÇ-2Okul öncesi eğitim programının tarihçesini bilir.
ÖÇ-3Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri ve ilkeleri kavrar.
ÖÇ-4Gereksinime uygun öğretim yöntem veya tekniğini belirler.
ÖÇ-5Verilen belirli özelliklere uygun şekilde aylık ve etkinlik planları hazırlar.
ÖÇ-6Örnek öğretim uygulamaları yapar.
ÖÇ-7Örnek öğretim uygulamalarını eleştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7