Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocukluk Eğitiminde Drama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 4005 4 Erken Çocukluk Eğitiminde Drama 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı; öğrencilerin dramanın tanımını yapmaları, tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmaları, okul öncesi eğitimde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, eğitimde drama programları hazırlama ve uygulama becerisini kazanmalarıdır
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar 1. Dersliğe ayakkabı ile girilmez. Derse gelirken yanınızda mutlaka yedek spor ayakkabı, patik, çorap, panduf tarzı bir şeyler getirin aksi halde derse alınmayacaksnız. 2. Dersimiz uygulama olduğundan yüzde 80 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle bu ders için en az 22 saat devam ve 6 saat devamsızlık hakkınız bulunmaktadır. 6 saat (3 hafta) devamsızlık yaptığınız takdirde vize/final sınavına giremezsiniz. Girseniz dahi aldığınız nota bakılmaksızın F verilecektir. 3. Ders başladıktan 10 dakika sonra dersliğin kapısı kapatılacaktır. Dersliğin kapısı kapatıldıktan sonra derse hiç bir şekilde girmeye çalışmayınız. Dersin kapısı kapatıldıktan sonra o hafta için devamsız sayılacaksınız.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sevcan Yağan
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 9-10.50; Perşembe 11-12.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 09.00-13.00 Z04 nolu Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Yüz yüze

- Canlandırma

- Doğaçlama

- Atölye
Temel Kaynaklar  

Prof. Dr. Esra ÖMEROĞLU Okul Öncesinde Drama Ankara: Kök Yayıncılık.

Diğer Kaynaklar Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 16-27.

Akar-Vural, R. & Somers, W.J. (2011). İlköğretimde drama: kuram ve uygulama. Ankara: Pegem.

,Altıntaş, E. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz yeterlik ve tutumlarının belirlenmesi. (Yüksek lisans 132 Meryem ÇELİK tezi).

 Aslan, N. (2011). Dramatik eğitimin ülkemizdeki tarihi. A.Köksal-Akyol (Ed). İlköğretimde drama içinde (s.41-58). İstanbul: Kriter.

Bulut-Pedük, Ş. & Erdoğan, S. (2014). Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinin planlanması. A. Köksal-Akyol (Ed). Her yönüyle okul öncesi eğitim-3 içinde (s.117- 130).

Ankara: Hedef. Can, B. & Cantürk-Günhan, B. (2009). Yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik ölçeği. e-Journal of New World Sciences Academy, 4(1). 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eğitimde Dramanın tanımı, tarihçesi ile çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi, drama ve çocuk oyunları. Yüz yüze, canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
2. Hafta Eğitimde Dramanın kapsadığı etkinlikler, drama ile eğitim yönteminin özel eğitim gerektiren çocuklarda kullanımı, eğitimde kullanılan drama programları. Yüz yüze, canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
3. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
4. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
5. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
6. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
7. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara sınav yapılmayacaktır.
9. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
10. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
11. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
12. Hafta Eğitimde Drama planı uygulaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
13. Hafta Okul Öncesi Çocuklar İçin Drama Atölyesi Hazırlaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
14. Hafta Okul Öncesi Çocuklar İçin Drama Atölyesi Hazırlaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
15. Hafta Okul Öncesi Çocuklar İçin Drama Atölyesi Hazırlaması Yüz yüze canlandırma, rol oynama, sözlü anlatım
16. Hafta Final sınavı Çoktan seçmeli ve klasik yazılı sınav yapılacaktır.
17. Hafta Final sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Dramanın tanımını yapabilir
ÖÇ-2Dramanın tarihçesi hakkında bilgi verebilir
ÖÇ-3Dramanın çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisini açıklar
ÖÇ-4Dramanın kapsadığı etkinlikleri bilir,
ÖÇ-5Eğitimde kullanılan drama programlarını açıklar,
ÖÇ-6Drama ve çocuk oyunları arasında ilişki kurabilir
ÖÇ-7Uygun drama tekniklerini okul öncesi dönem çocuklarına uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7