Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 5003 5 Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Sanatın tanımı ve işlevini ifade etme, Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemini bilme, Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özelliklerini kavrama, Sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıklarını kavrama, Okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri bilme, Sanat materyallerini ve okulöncesinde kullanımını açıklama, Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemini bilme
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Reyhan ULUDAĞ ERASLAN
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe,09:00-12.00 Z-05, Perşembe,12:00-15:00 Z-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe,09:00-12.00 Z-05, Perşembe,12:00-15:00 Z-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Yüz yüze

Tahta, CD-DVD, Yazılı Materyaller, Projeksiyon Makinesi-Slayt
Temel Kaynaklar Artut, K. (2007) Okul Öncesinde Resim Eğitimi, 2.Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık Abacı, O. (2000) Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi, İstanbul: Morpa Yayınlar
Diğer Kaynaklar -Alakuş, A. O. ve Mercin, L. (Eds) (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem yayınları Althouse, R., Johnson, M. H. and Mitchell, S. T. (2003).The Colors of Learning: Integrating the Visual Arts into the Early Childhood Curriculum, Newyork:Teachers College Press
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı Faaliyet ve işleyişinin açıklanması Sözlü anlatım
2. Hafta Sanatın tanımı ve işlevi Sözlü anlatım ve Uygulama
3. Hafta Sanatın tanımı ve işlevi Sözlü anlatım ve Uygulama
4. Hafta Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi Sözlü anlatım
5. Hafta Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi Uygulama
6. Hafta Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri Uygulama
7. Hafta Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri Sözlü anlatım ve Uygulama
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları Sözlü anlatım ve Uygulama
10. Hafta Okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri Sözlü anlatım ve Uygulama
11. Hafta Sanat materyalleri ve okul öncesinde kullanımı Sözlü anlatım ve Uygulama
12. Hafta Sanat materyalleri ve okul öncesinde kullanımı Sözlü anlatım ve Uygulama
13. Hafta Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemi Sözlü anlatım ve Uygulama
14. Hafta Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemi Sözlü anlatım ve Uygulama
15. Hafta Genel Değerlendirme Sözlü anlatım ve Uygulama
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Sanatın tanımı ve işlevini ifade eder
ÖÇ-22. Çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemini bilir
ÖÇ-3 3. Gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özelliklerini bilir
ÖÇ-44. Sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıklarını ifade eder
ÖÇ-55. Okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri bil
ÖÇ-66. Sanat materyallerini ve okulöncesinde kullanımını açıklar
ÖÇ-77. Okul öncesi eğitimde müze eğitiminin önemini ifade eder
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7