Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 5005 5 Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramları hakkında bilgi edinmek; edindiği bilgileri etkili öğrenme ortamı ve eğitim içeriği hazırlamak amacı ile kullanmak. Çocuğun kendi başına öğrenmesini kolaylaştırıcı tekniklere ilişkin farkındalık yaratmak ve öğrenmede bireysel farklılıkların önemini konusunda bilinç uyandırmaktır. Eğitimdeki tüm paydaşların bu konuda bilgilendirilmesinin öneminin öğrenciler tarafından içselleştirmesini sağlamak hedeflenmektedir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 9.00-11.50, 12.00-14.50, Basınekpres Yerleşkesi, A-502/A-402
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 15.00-15.50, Basınekpres Yerleşkesi, B Blok 10. Kat
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar

Hergenhahn, P.B.R. & Matthew H. Olson, M.H. (2016). Öğrenmenin Kuramları. Ankara: Nobel Akademik Yayınları 

Aral, N., & Temel, F. (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef CS Yayınları

Büyükalan, F. (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Arı, R. (2018). Eğitim Psikolojisi -Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Akademi yayınları

Zembat, R. (Edt.) (2016). Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık.

Aydın, A. (2014). Eğitim Psikolojisi - Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders Hakkında Bilgilendirme, İzlencenin Paylaşımı Sözlü anlatım
2. Hafta Öğrenme Psikolojisi ve temel kavramlar; eğitim, öğrenme ve öğretme ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
3. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler (Geri Bildirim, Motivasyon, Pekiştireçler) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
4. Hafta Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları: Davranışçı Öğrenme Kuramı (Klasik Koşullanma, Pavlov) Bağlaşımcılık (Edimsel Koşullama, Thorndike ve Skinner) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
5. Hafta Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları (Bilişsel Yapılandırmacı Yaklaşım) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
6. Hafta Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları (Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşım) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
7. Hafta Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları (Beyin Temelli Öğrenme Kuramları) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
8. Hafta Ara değerlendirme Grup Çalışması
9. Hafta Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları (Gardner Çoklu Zeka Kuramı) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
10. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Etkili Öğrenme İçin Eğitim İçeriği Düzenlemeleri ve Uyarlamalar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
11. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Etkili Öğrenme için Eğitim Ortamı Düzenlemesi (Fiziksel ve Psikososyal) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
12. Hafta Proje sunumları: Öğrenme Kuram ve Yaklaşımlarına Uygun Eğitim Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Grup Çalışması
13. Hafta Proje sunumları: Öğrenme Kuram ve Yaklaşımlarına Uygun Eğitim Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Grup Çalışması
14. Hafta Proje sunumları: Öğrenme Kuram ve Yaklaşımlarına Uygun Eğitim Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Grup Çalışması
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta Projelerin Teslimi
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenme stratejileri ve yaklaşımlarını bilir.
ÖÇ-2Öğrenme stratejilerinin öğretiminde kullanılan yaklaşımları bilir.
ÖÇ-3Çocukların öğrenme stili modellerini belirlemeyi bilir.
ÖÇ-4Öğrenme stillerinin sınıf içinde nasıl işe koşulacağını bilir.
ÖÇ-5Eğitim etkinliklerini düzenlemede öğrenme kuram ve yaklaşımlarından yararlanır.
ÖÇ-6Mesleki yaşantısında öğrenme kuram ve ilkelerinin kullanılmasının önemini kavrar ve uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6