Bu ders ile öğrencilerin; araştırma kavramını algılamaları, araştırılabilir bir problem ortaya koymaları, eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemleri ve bu yöntemler ile araştırma problemleri arasında ilişki kurmaları konusunda deneyim kazanmaları amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilimsel Araştırmanın Temelleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
2. Hafta
Bilimsel Araştırmanın Temelleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
3. Hafta
Problemi Tanımlama
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
4. Hafta
Örnekleme Yöntemleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
5. Hafta
Verilerin Toplanması
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
6. Hafta
Verilerin Toplanması
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
Nicel Araştırmalar
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
9. Hafta
Nicel Araştırmalar
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
10. Hafta
Nitel Araştırmalar
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
11. Hafta
Nitel Araştırmalar
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
12. Hafta
Raporlaştırma
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
13. Hafta
Bilimde Etik
Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap
14. Hafta
Örnek Bilimsel Araştırma Örneği İnceleme
tartışma, soru cevap
15. Hafta
Örnek Bilimsel Araştırma Örneği İnceleme
tartışma, soru cevap
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
50
ÖÇ-1
Bilimsel bilgi türlerini ve araştırma kavramını algılama
ÖÇ-2
Bilimsel araştırmaların yürütülmesinde takip edilen basamakları kavrama
ÖÇ-3
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları (evren, örneklem, ölçek, vb.) tanımlama
ÖÇ-4
Araştırmalarda kullanılan yöntemlerin kökenlerini kavrama
ÖÇ-5
Bir araştırma problemi ortaya koyma
ÖÇ-6
Problemin doğasın uygun yöntem seçme
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.