Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocuk Ruh Sağlığı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 6004 6 Çocuk Ruh Sağlığı 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır. Ayrıca, bu ders kapsamında öğrenciler çocuk psikolojisinin ve çocuk ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ilgili teoriler, normal-normal olmayan davranışlar ve adaptasyon problemlerinin (kekemelik, mutizm, altını ıslatma, parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tik, inatçılık, uyku sorunları, yemek sorunlar, korkular, dikkat sorunları ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, ve yalan) söyleme tanı ve teşhisleri ve özel aile durumlarının (boşanma, üvey anne-baba, aileden birini kaybetme gibi) çocuğun ruh sağlığı üzerinde yaratmış olduğu etkiler hakkında bilgi sahibi olurlar.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar %70 derse katılım zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Eda Öztürk Belet
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 9:00 - 11:50 BK L-03 (Lounge Kat)
Görüşme Saatleri ve Yeri Lütfen mail ile randevu alınız.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Video, olgu sunumları
Temel Kaynaklar
Kurt, G. (Ed.). (2020). Çocuk Ruh sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Çetin, F. Ç. ve vd. (Ed.). (2008). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Yavuzer,   H. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2000.
Kırkıncıoğlu, M. Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları, 2003.
Diğer Kaynaklar


 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması, Sözlü anlatım
2. Hafta Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, Sözlü anlatım
3. Hafta Otizm spektrum bozuklukları Sözlü anlatım
4. Hafta Dikkat eksikliği hiperaktivite bozuklukları Sözlü anlatım
5. Hafta Öğrenme bozuklukları Sözlü anlatım
6. Hafta Anksiyete bozuklukları Sözlü anlatım
7. Hafta Dil, konuşma ve tik bozuklukları Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Duygudurum bozuklukları Sözlü anlatım
10. Hafta Dışa atım bozuklukları, Sözlü anlatım
11. Hafta Davranış bozuklukları, karşıt olma karşıt gelme bozukluğu Sözlü anlatım
12. Hafta Cinsel istismar ve travma sonrası stres bozukluğu Sözlü anlatım
13. Hafta Basmakalıp davranış bozuklukları, kendine zarar verici davranışlar Sözlü anlatım
14. Hafta Psikoeğitim ve ebeveynle görüşme Sözlü anlatım
15. Hafta Genel tekrar ve değerlendirme Sözlü anlatım
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları kavramlarını bilip ayırt eder.
ÖÇ-2Normal çocuk gelişimi süreçlerini bilir ve normal olmayan süreçlerden ayırır.
ÖÇ-3Ruhsal bozuklukların belirtilerini tanır ve işlevselliği ne derecede etkilediğini belirler.
ÖÇ-4Ruhsal bozukluk belirtileri olan çocukların çocuk ve ergen ruh sağlığı birimlerini yönlendirilmesi süreçlerini koordine eder.
ÖÇ-5Ruhsal bozukluğu olan bireylere okulda yapılabilecek uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur ve gerekli psikoeğitim uygulamalarını yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5