Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğretmenlik Uygulaması I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 7001 7 Öğretmenlik Uygulaması I 2/6/0 Z Türkçe 12
Dersin Amacı
Öğretmenlik Uygulaması, öğretmen adayının bir okul öncesi eğitim kurumunda çocukların gelişim düzeylerine uygun olarak okul öncesi eğitim programını planlayıp, uygulama ve değerlendirme yapabilmesi amacıyla planlanmış bir derstir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Mehmet Toran, Doç. Dr. Sevcan Yağan, Öğr. Gör. Eylem Bayram Tuncay, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın Yüksel, Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı .9..-10.50, Cuma 09.00-10.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç. Dr. Sevcan YAĞAN, B Blok Kat 9 Oda 903 Çarşamba 13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Yüz yüze
Temel Kaynaklar T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Kılavuz Kitabı
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uygulama öğretmeni ve çocuklar ile tanışma ve dönem planını paylaşma deneyimlerinin uygulama öğretim elemanı ile paylaşılması Sözlü anlatım
2. Hafta Aylık Eğitim Planının, uygulama öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi. Günlük eğitim akışı ve etkinlikler için kazanım göstergeler ve kavramların belirlenmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Aylık eğitim planındaki hazırlanmış olan değerlendirme bölümünün uygulama öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi. Aylık Eğitim Planının, uygulama öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi. Günlük eğitim akışı ve etkinlikler için kazanım göstergeler ve kavramların belirlenmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
8. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sınav
9. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi. Değerlendirilmesi. Aylık eğitim planındaki hazırlanmış olan değerlendirme bölümünün uygulama öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi. Aylık Eğitim Planının, uygulama öğretim elemanı ile birlikte incelenmesi. Günlük eğitim akışı ve etkinlikler için kazanım göstergeler ve kavramların belirlenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
15. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
16. Hafta Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik uygulamalarının uygulama öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesi. Sınav
17. Hafta Final sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 100


ÖÇ-1Uygulama programının gereklerini yerine getirmek için planlı ve düzenli çalışma içinde olmak,
ÖÇ-2Uygulama süresince yapılan öneri ve eleştirilerden yararlanarak olumlu yönde mesleki gelişim sergilemek,
ÖÇ-3Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması çalışmalarını yürütürken diğer öğretmen adayları, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile işbirliği ve iletişim içinde bulunmak,
ÖÇ-4Okul yönetimi ve uygulama öğretmeni ile iletişim ve işbirliği içinde bulunmak,
ÖÇ-5Uygulama öğretmeninin eğitim programını aksatmadan verilen görevleri süresi içinde ve planlandığı biçimde yerine getirmek,
ÖÇ-6Uygulama okulunun kurallarına uymak,
ÖÇ-7Eğitim materyallerini verimli kullanmak ve korumak,
ÖÇ-8Uygulama öğretmeninin sorumluluğundaki etkinliklere katılmak.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8