Bu dersin amacı okulöncesi öğretmen adaylarının araştırma projesi hazırlama ile ilgili eğitim ihtiyaçlarını karşılamaktır.
Yukarıda verilen amaç doğrultusunda öğretmen adaylarına okul öncesi eğitim ile ilgili çeşitli konularda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, yapılan çalışmaları raporlaştırmayla ilgili bilişsel ve duyuşsal hedefler kazandırılması tasarlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 17.00 Basın Ekspres Yerleşkesi
A 203
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Yüz yüze
projeksiyon, bilgisayar
Temel Kaynaklar
Creswell, J.(2016), Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Siyasal Kitabevi
Day, R.( 1996), Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, Ankara: TUBİTAK Yayınları
Hacıfazlıoglu, Ö. (2010). Yüksek Öğretimde Kadın Liderler: Türkiye ve ABD’den Kadın Liderlerin Deneyimleri.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,10(4), 2221/2273.
Karasar, N. (2016), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2000), Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayınları.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Güncelleştirilmiş ve geliştirilmiş beşinci baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
Balcı, A. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara:72TDFO Bilgisayar-Yayıncılık San.Tic.Ltd.Şti.
Baş, T. (2000). Anket. Nasıl hazırlanır? Uygulanır? Değerlendirilir? (3. Baskı) Ankara: Seckin Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtılması, proje ve sunuların dağıtılması
Proje
2. Hafta
Projelerdeki veri toplama araçlarının değerlendirilmesi
Proje
3. Hafta
Projelerdeki veri toplama araçlarının değerlendirilmesi
Proje
4. Hafta
Verilerin işlenmesi – İstatistik ve İstatistiksel Çözümleme
Proje
5. Hafta
Doğrudan Çözümlemeler (Tek değişkenli ve ilişkisel çözümlemeler)
Proje
6. Hafta
Doğrudan Çözümlemeler (Tek değişkenli ve ilişkisel çözümlemeler)
Proje
7. Hafta
Kestiresel Çözümlemeler (Temel kavramlar)
Proje
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Kestirisel Çözümlemeler (Tek ve Çift Yönlü Sınamalar – Olası Yanılgılar)
Proje
10. Hafta
Kestirisel Çözümlemeler (Tek ve Çift Yönlü Sınamalar – Olası Yanılgılar)
Proje
11. Hafta
Bulgular (Projelerle İlişkilendirme)
Proje
12. Hafta
Yorum (Projelerle İlişkilendirme)
Proje
13. Hafta
Özet (Projelerle İlişkilendirme)
Proje
14. Hafta
Yargı (Projelerle İlişkilendirme)
Proje
15. Hafta
Öneriler (Projelerle İlişkilendirme)
Proje
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Araştırma Projesi ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
ÖÇ-2
2. Araştırma Projesi hazırlama ile ilgili yöntemler bilgisi
ÖÇ-3
3. Araştırma Projesi hazırlama ile ilgili ilkeler bilgisi
ÖÇ-4
4. Araştırma Projesi ile ilgili verileri istenilen anlatım biçimine çevirebilme
ÖÇ-5
5. Araştırma Projesi ile ilgili verileri kullanarak verilmeyen durumları yordayabilme
ÖÇ-6
6. Alanı ile ilgili bilimsel araştırma hazırlayabilme.
ÖÇ-7
7. Bilimsel araştırma ile iligili öğrenilenleri kullanarak analiz yapabilme
ÖÇ-8
8. Bilimsel araştırma ile ilgili öğrenilenleri kullanarak bilimsel araştırma yapma gücü.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.