Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MB Seçmeli Alan

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MB Seçmeli Alan 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Bu dersin amacı okulöncesi öğretmen adaylarının araştırma projesi hazırlama ile ilgili eğitim ihtiyaçlarını karşılamaktır.

Yukarıda verilen amaç doğrultusunda öğretmen adaylarına okul öncesi eğitim ile ilgili çeşitli konularda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, yapılan çalışmaları raporlaştırmayla ilgili bilişsel ve duyuşsal hedefler kazandırılması tasarlanmaktadır.

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 17.00 Basın Ekspres Yerleşkesi A 203
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Yüz yüze

projeksiyon, bilgisayar
Temel Kaynaklar   

 

     Creswell, J.(2016), Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Siyasal Kitabevi

 

 

    Day, R.( 1996), Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, Ankara: TUBİTAK Yayınları

 

http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf

 

 

     Hacıfazlıoglu, Ö. (2010). Yüksek Öğretimde Kadın Liderler: Türkiye ve ABD’den Kadın Liderlerin Deneyimleri.

           Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,10(4), 2221/2273.

 

 

    Karasar, N. (2016), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık.

 

 

    Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2000), Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayınları.

 

 

     Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Güncelleştirilmiş ve geliştirilmiş     beşinci baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık

 


 

 

Diğer Kaynaklar

 

 

  Balcı, A. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: 72TDFO Bilgisayar-Yayıncılık San.Tic.Ltd.Şti. 

  Baş, T. (2000). Anket. Nasıl hazırlanır? Uygulanır? Değerlendirilir? (3. Baskı) Ankara: Seckin Yayıncılık.

  


 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtılması, proje ve sunuların dağıtılması Proje
2. Hafta Projelerdeki veri toplama araçlarının değerlendirilmesi Proje
3. Hafta Projelerdeki veri toplama araçlarının değerlendirilmesi Proje
4. Hafta Verilerin işlenmesi – İstatistik ve İstatistiksel Çözümleme Proje
5. Hafta Doğrudan Çözümlemeler (Tek değişkenli ve ilişkisel çözümlemeler) Proje
6. Hafta Doğrudan Çözümlemeler (Tek değişkenli ve ilişkisel çözümlemeler) Proje
7. Hafta Kestiresel Çözümlemeler (Temel kavramlar) Proje
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Kestirisel Çözümlemeler (Tek ve Çift Yönlü Sınamalar – Olası Yanılgılar) Proje
10. Hafta Kestirisel Çözümlemeler (Tek ve Çift Yönlü Sınamalar – Olası Yanılgılar) Proje
11. Hafta Bulgular (Projelerle İlişkilendirme) Proje
12. Hafta Yorum (Projelerle İlişkilendirme) Proje
13. Hafta Özet (Projelerle İlişkilendirme) Proje
14. Hafta Yargı (Projelerle İlişkilendirme) Proje
15. Hafta Öneriler (Projelerle İlişkilendirme) Proje
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Araştırma Projesi ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
ÖÇ-22. Araştırma Projesi hazırlama ile ilgili yöntemler bilgisi
ÖÇ-33. Araştırma Projesi hazırlama ile ilgili ilkeler bilgisi
ÖÇ-44. Araştırma Projesi ile ilgili verileri istenilen anlatım biçimine çevirebilme
ÖÇ-55. Araştırma Projesi ile ilgili verileri kullanarak verilmeyen durumları yordayabilme
ÖÇ-66. Alanı ile ilgili bilimsel araştırma hazırlayabilme.
ÖÇ-77. Bilimsel araştırma ile iligili öğrenilenleri kullanarak analiz yapabilme
ÖÇ-88. Bilimsel araştırma ile ilgili öğrenilenleri kullanarak bilimsel araştırma yapma gücü.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8