Hukuk ve hak kavramı, hakların sınıflandırılması ve eğitim hakkına ilişkin tanımlamaları yapmak, mevzuatları incelemek. Eğitim ve hukuk ilişkisini ortaya koyarak, eğitim sistemindeki paydaşların hak ve sorumlululkları hakkında bilgi vermek. Eğitimin ulusal ve uluslararsı mevzuat çerçevesinde yasal kaynakları hakkında bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hukuk Kavramı, Kaynakları, Dalları
Yüz yüze Anlatım
2. Hafta
Hak Sınıflandırmaları, Hakların korunması
Yüz yüze Anlatım
3. Hafta
Eğitim Hukuku Tanım, Kapsam, Hukuk Sistemindeki Yeri
Yüz yüze Anlatım
4. Hafta
Öğretmenlerin Hak ve Sorumlulukları
Yüz yüze Anlatım
5. Hafta
Öğretmenlerin Hak ve Sorumlulukları
Yüz yüze Anlatım
6. Hafta
Öğrencilerin Hak ve Sorumlulukları
Yüz yüze Anlatım
7. Hafta
Öğrencilerin Hak ve Sorumlulukları
Yüz yüze Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Eğitim Yöneticilerinin Hak ve Sorumlulukları
Yüz yüze Anlatım
10. Hafta
Denetçilerin Hak ve Sorumlulukları
Yüz yüze Anlatım
11. Hafta
Öğretmenlik Mesleğinde Sendikalaşma
Yüz yüze Anlatım
12. Hafta
Öğretmen istihdam şekilleri
Yüz yüze Anlatım
13. Hafta
Disiplin Hukuku
Yüz yüze Anlatım
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Yüz yüze Anlatım
15. Hafta
Yüz yüze Anlatım
16. Hafta
Sınav
17. Hafta
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Eğitim ve hukuku ilişkilendirir
ÖÇ-2
Hukuk, hak, eğitim hakkı kavramlarını bilir ve hakların sınıflandırır
ÖÇ-3
Eğitim hukukunu sınıflandırabilir
ÖÇ-4
Eğitim ve hukuk ilişkisini kurabilmek.
ÖÇ-5
Eğitim sistemindeki paydaşların hak ve sorumluluklarını bilir
ÖÇ-6
Eğitimin ulusal ve uluslararası mevzuat çerçevesinde yasal kaynaklarını bilir
ÖÇ-7
Meslek hayatında gerekli olabilecek hukuk bilgisine sahip olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.