Okulöncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinliklerini planlamak, uygulamak, değerlendirmek, çocukları tanımaya ve değerlendirmeye yönelik teknikleri uygulamak ve öz değerlendirme yapmaktır.
Ön Koşullar
Dersin belirlenen MEB okullarında Yüz yüze alınması gerekmektedir.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sevcan Yağan, Doç. Dr. Mehmet Toran, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın, Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos, Öğr. Gör. Eylem Bayram Tuncay
Asistanlar
Arş. Gör. Gül Demir; Arş. Gör. İpek Öztürk
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
A201 12.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uygulama, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Köksal Akyol, A. (2015). Okul Öncesi Eğitim Programları. Hedef Yay. Ankara. Komisyon (2013) Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Basımevi
Diğer Kaynaklar
MEB Okul Öncesi Eğitimi Programı
IKU Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dönem içinde yapılacakların tanıtılması ve dersle ilgili beklentiler
Uygulama-değerlendirme
2. Hafta
Öğretmenlik Uygulaması 1 dersinin tekrar gözden geçirilmesi, paylaşımların yapılması
Uygulama-değerlendirme
3. Hafta
Aylık plan, günlük akış ve etkinlik planlarının hazırlanması.
Uygulama-değerlendirme
4. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, belirlenen kurumlarda uygulama yapılması, planların çocuk, öğretmen ve program açısından değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
5. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
6. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
7. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
10. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
11. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
12. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
13. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
14. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
15. Hafta
Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi.
Uygulama-değerlendirme
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Okul öncesi eğitim günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri uygular.
ÖÇ-2
Okul öncesi eğitim kurumlarında bir tam günlük uygulama yapar.
ÖÇ-3
Okul öncesi dönem çocuğunu değerlendirir.
ÖÇ-4
İstenmeyen davranışları yönetme planı uygular.
ÖÇ-5
Bir öğretmen adayı olarak öz değerlendirme yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.