Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğretmenlik Uygulaması II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 8001 8 Öğretmenlik Uygulaması II 2/6/0 Z Türkçe 15
Dersin Amacı
 Okulöncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinliklerini planlamak, uygulamak, değerlendirmek, çocukları tanımaya ve değerlendirmeye yönelik teknikleri uygulamak ve öz değerlendirme yapmaktır.
Ön Koşullar Dersin belirlenen MEB okullarında Yüz yüze alınması gerekmektedir.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sevcan Yağan, Doç. Dr. Mehmet Toran, Dr. Öğr. Üyesi Ebru Aydın, Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos, Öğr. Gör. Eylem Bayram Tuncay
Asistanlar Arş. Gör. Gül Demir; Arş. Gör. İpek Öztürk
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri A201 12.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Uygulama, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar Köksal Akyol, A. (2015). Okul Öncesi Eğitim Programları. Hedef Yay. Ankara. Komisyon (2013) Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Basımevi
Diğer Kaynaklar  MEB Okul Öncesi Eğitimi Programı

IKU Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dönem içinde yapılacakların tanıtılması ve dersle ilgili beklentiler Uygulama-değerlendirme
2. Hafta Öğretmenlik Uygulaması 1 dersinin tekrar gözden geçirilmesi, paylaşımların yapılması Uygulama-değerlendirme
3. Hafta Aylık plan, günlük akış ve etkinlik planlarının hazırlanması. Uygulama-değerlendirme
4. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, belirlenen kurumlarda uygulama yapılması, planların çocuk, öğretmen ve program açısından değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
5. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
6. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
7. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
10. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
11. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
12. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
13. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
14. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
15. Hafta Günlük akış ve etkinliklerin hazırlanması, uygulama yapılması, planların değerlendirilmesi. Uygulama-değerlendirme
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Okul öncesi eğitim günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri uygular.
ÖÇ-2Okul öncesi eğitim kurumlarında bir tam günlük uygulama yapar.
ÖÇ-3Okul öncesi dönem çocuğunu değerlendirir.
ÖÇ-4İstenmeyen davranışları yönetme planı uygular.
ÖÇ-5Bir öğretmen adayı olarak öz değerlendirme yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5