Öğrencilerin mühendislik mesleği, tarihi gelişimi, etik, kariyer, problem çözme, boyut analizi ve birim değişimi gibi konularda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Doğruöz Gergin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 11:00-13:00 CATS de Uzaktan
Görüşme Saatleri ve Yeri
----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatım ve uygulamalar
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü Sunum
2. Hafta
Mühendislik Etiği
Sözlü Sunum
3. Hafta
Akademik Yazma ve Sunum Becerileri
Sözlü Sunum
4. Hafta
Yaşam Boyu Öğrenme ile Bilim ve Teknolojideki Gelişmeleri İzleme
Sözlü Sunum
5. Hafta
Mühendislik Disiplinleri
Sözlü Sunum
6. Hafta
Problem Çözme Yaklaşımı
Sözlü Sunum
7. Hafta
Ara Sınav Öncesi Tekrar
Sözlü Sunum
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Risk Yönetimi
Sözlü Sunum
10. Hafta
Değişim Yönetimi
Sözlü Sunum
11. Hafta
İnovasyon / Girişimcilik
Sözlü Sunum
12. Hafta
Mühendislik Çözümlerinin Hukuksal Sonuçları
Sözlü Sunum
13. Hafta
Mühendislik Çözümlerinin Sağlık, Çevre ve Güvenlik Üzerindeki Etkileri
Sözlü Sunum
14. Hafta
Final Sınavı Öncesi Tekrar
Sözlü Sunum
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilgiye erişebilir, sunum yapabilir ve akademik formata uygun rapor hazırlayabilir.
ÖÇ-2
Farklı mühendislik disiplinlerini ve ilgili faaliyetleri tanımlayabilir.
ÖÇ-3
Mühendislik tabanlı problemleri tanımlayabilir, boyut analizi ve birim dönüşümü çalışmalarını gerçekleştirebilir.
ÖÇ-4
Proje, risk ve değişim yönetimi uygulamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-5
Yeniliçiliğin önemini ve girişimcilik özelliklerini tanımlayabilir.
ÖÇ-6
Mühendislik uygulamalarında etik prensiplerini tanımlar ve etik ilkelere uygun davranmanın önemini tarif edebilir.
Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre, güvenlik üzerine etkilerini global ve sosyal açılardan tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.