Lisans
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Robotiğe Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE0849 Robotiğe Giriş 2/2/0 SA İngilizce 6
Dersin Amacı
Dersin amacı, katılımcıların robot kinematiği, dinamiği, yol ve yörünge planlaması konseptlerini; robot kontrolü, programlanması, sensörleri ve aktüatörleri ile bunların çalışma prensiplerini anlamalarını ve bir endüstriyel robot platformu üzerinde robot programlaması uygulamaları yapabilmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Basri ERDOĞAN
Asistanlar Arş. Gör. Mert HAYAR
Ders Gün,Saat ve Yeri Theory: Wednesday 13:00-14:45 Practice Wednesday 15:00-16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Basri ERDOGAN, Friday, 11:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Teorik ders   

- Bilgisayar/Robotik laboratuvarında uygulama

 
Temel Kaynaklar - M. W. Spong., S. Hutchinson, M. Vidyasagar, “Robot Modeling and Control”, Wiley, 2006

- Craig, John J., Introduction to Robotics, Mechanics and Control, Pearson Higher Education, 2014

- P. Corke, Robotics, Vision and Control: Fundamental Algorithms in MATLAB, Springer, 2011
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse Giriş Teorik ders
2. Hafta Robot Kinematiği I Teorik ders, uygulama
3. Hafta Robot Kinematiği II Teorik ders, uygulama
4. Hafta Robot Dinamiği I Teorik ders, uygulama
5. Hafta Robot Dinamiği II Teorik ders, uygulama
6. Hafta Yol ve yörünge planlama Teorik ders, uygulama
7. Hafta Konu tekrarı Teorik ders, uygulama
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Robot Kontrolü ve Programlaması I Teorik ders, uygulama
10. Hafta Robot Kontrolü ve Programlaması II Teorik ders, uygulama
11. Hafta Sensörler - Hız, Kuvvet, Taktil, Görüş Teorik ders, uygulama
12. Hafta Aktüatörler - DC Motorlar, Servo Motorlar, Adım Motorlar ve Pnömatik ve Hidrolik Aktüatörler. Teorik ders, uygulama
13. Hafta Robot Görüşü ve Algısı Teorik ders, uygulama
14. Hafta Konu tekrarı Teorik ders, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Robot kinematiğini, robotun pozisyonunu ve oryantasyon temsilini anlar
ÖÇ-2Robot dinamiği konseptini ve bunun robot hareketiyle nasıl ilgili olduğunu anlar
ÖÇ-3Robotlar için yol ve yörünge planlama konseptini anlar
ÖÇ-4Robot kontrolü ve programlanması prensiplerini anlar
ÖÇ-5Robot sensörlerinin çalışma prensiplerini anlar
ÖÇ-6DC motorlar, servo motorlar, step motorlar, ve pnömatik ve hidrolik aktüatörler de dahil olmak üzere robot aktüatörlerinin çalışma prensiplerini anlar
ÖÇ-7Bir programlama dili ve endüstriyel robot platformu kullanarak robot kontrolü ve programlaması gerçekleştirir
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7