Lisans
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Akademik Yazı (Bu dönem açılmayacaktır)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE0804 Akademik Yazı (Bu dönem açılmayacaktır) 3/0/0 SA İngilizce 6
Dersin Amacı
Öğrencilerin Akademik konularda yaptığı araştırmaları İngilizce olarak yazılı ifade edebilmelerini sağlamak
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özay ŞEKER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 13:00-15:50; Ataköy 2B11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri Selçuk ATAÇ, Perşembe 09:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sokratik öğrenme yöntemleriyle öğrenci edinmesi gereken becerileri keşfederek kendini yazılı olarak daha iyi ifade edebilmeyi öğrenir. Lexical yöntemle de öğrenci sözcük dağarcığını geliştirerek yama becerilerini geliştirir.
Temel Kaynaklar Academic Writing Booklet, Derleme
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sınıflandırma ve Listeleme Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
2. Hafta Sınıflandırma ve Listeleme Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
3. Hafta Çerçeve belirleme Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
4. Hafta Çerçeve belirleme Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
5. Hafta Tanımlama Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
6. Hafta Tanımlama Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
7. Hafta Karşılaştırma ve Karşıtlık Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
8. Hafta Grafik ve trendlerin tanımları Ödevler
9. Hafta Grafik ve trendlerin tanımları Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
10. Hafta Akademik yazıda etik: alıntılar, referans verme ve aktarımlar Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
11. Hafta Akademik yazıda etik: intihal Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
12. Hafta Gözlemler, anketler, projeler Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
13. Hafta Araştırma yazıları: farklılıklar Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
14. Hafta Araştırma yazıları: yöntemler Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler süreç odaklı yazmayı, aşamalarını anlamayı ve uygulamayı öğrenecekler.
ÖÇ-2Öğrenciler yazma sürecinde organizasyon, bütünlük ve tutarlılık üzerinde yoğunlaşacaklar.
ÖÇ-3Öğrenciler özetleme becerilerini geliştirecek.
ÖÇ-4Yazarken dikkate alınması gereken üslup, amaç, hedef kitle, söylem biçimi, dil yapılarının uygunluğu ve tarza dikkat çekerek öğrencilerde farkındalık oluşturmak.
ÖÇ-5Öğrenciler alıntı yapma, değiştirerek yazma, özetleme becerileri ve değişik yazım türleri üzerine yoğunlaşacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11