Öğrencilerin Akademik konularda yaptığı araştırmaları İngilizce olarak yazılı ifade edebilmelerini sağlamak
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özay ŞEKER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-15:50; Ataköy 2B11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri
Selçuk ATAÇ, Perşembe 09:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sokratik öğrenme yöntemleriyle öğrenci edinmesi gereken becerileri keşfederek kendini yazılı olarak daha iyi ifade edebilmeyi öğrenir. Lexical yöntemle de öğrenci sözcük dağarcığını geliştirerek yama becerilerini geliştirir.
Temel Kaynaklar
Academic Writing Booklet, Derleme
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sınıflandırma ve Listeleme
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
2. Hafta
Sınıflandırma ve Listeleme
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
3. Hafta
Çerçeve belirleme
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
4. Hafta
Çerçeve belirleme
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
5. Hafta
Tanımlama
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
6. Hafta
Tanımlama
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
7. Hafta
Karşılaştırma ve Karşıtlık
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
8. Hafta
Grafik ve trendlerin tanımları
Ödevler
9. Hafta
Grafik ve trendlerin tanımları
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
10. Hafta
Akademik yazıda etik: alıntılar, referans verme ve aktarımlar
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
11. Hafta
Akademik yazıda etik: intihal
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
12. Hafta
Gözlemler, anketler, projeler
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
13. Hafta
Araştırma yazıları: farklılıklar
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
14. Hafta
Araştırma yazıları: yöntemler
Görev tabanlı ve sözel çalışmalar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler süreç odaklı yazmayı, aşamalarını anlamayı ve uygulamayı öğrenecekler.
ÖÇ-2
Öğrenciler yazma sürecinde organizasyon, bütünlük ve tutarlılık üzerinde yoğunlaşacaklar.
ÖÇ-3
Öğrenciler özetleme becerilerini geliştirecek.
ÖÇ-4
Yazarken dikkate alınması gereken üslup, amaç, hedef kitle, söylem biçimi, dil yapılarının uygunluğu ve tarza dikkat çekerek öğrencilerde farkındalık oluşturmak.
ÖÇ-5
Öğrenciler alıntı yapma, değiştirerek yazma, özetleme becerileri ve değişik yazım türleri üzerine yoğunlaşacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.