Bu dersin amacı Elekrik Dağıtım Sistemlerinin kuruluş ve işletim esasları hakkında fikir edindirmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Mustafa BAYSAL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 9:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba Günü Ders Sonrası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sınıf içi bilimsel tartışma.
Temel Kaynaklar
Two options are available:
1 - Sallam, A. A., “Electric Distribution Systems (IEEE Press Series on Power Engineering)”, Wiley-IEEE Press, First Edition, 2011.
2 - Gönen, Turan. "Electric Power Distribution System Engineering", Taylor&Francis, Second Edition, 2007
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to Power Distribution Systems
2. Hafta
D.C. Distribution
3. Hafta
Load Characteristics
4. Hafta
A.C. Distribution (Part I)
5. Hafta
A.C. Distribution (Part II)
6. Hafta
Midterm I
7. Hafta
Voltage Drop
8. Hafta
Power Losses & Determining Size of Conductor
9. Hafta
Reactive Power Compensation
10. Hafta
Short Circuit Calculations
11. Hafta
Utility Rates
12. Hafta
Midterm 2
13. Hafta
Active Distribution Systems (Microgrids)
14. Hafta
Demand Side Management
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Dağıtım şebekesi ilk kurulum esaslarını kavramak
ÖÇ-2
Dağıtım şebekesi işletim esaslarını kavramak
ÖÇ-3
Dağıtım şebekesi kurulum maliyetinin nasıl optimize edildiğine dair fikir edinmek
ÖÇ-4
Dağıtım şebekesinin güç kayıplarının nasıl minimize edildiğine dair fikir edinmek
ÖÇ-5
Dağıtım şebekesinde enerji tedarikinin nasıl güvence altına alındığına dair fikir edinmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.