Bu ders ile öğrencilere Atmega328P ve C programlama vasıtası ile günümüz sayısal algılayıcılarında kullanılan seri haberleşme protokolleri (UART, I2C, SPI) anlatılmaktadır. Ayrıca datasheet inceleme ve yorumlama da ders hedefleri arasındadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Arduino tarhiçesi ve "Blink" kodunun incelenmesi. Fonksiyon yazımları
3. Hafta
Atmega328 yazmaçları, sayısal giriş ve çıkışlar
4. Hafta
Analog girişlerin kullanılması ve ADC modülü
5. Hafta
PWM modülü ve analogWrite() detaylı incelenmesi
6. Hafta
UART modülü ve RS232 dalga şeklinin osiloskopta incelenmesi
Pratik gömülü sistem programlama için giriş / çıkış sayı ve niteliklerini belirleyebilme
ÖÇ-2
LCD vb. göstergeye dayalı gömülü sistem temel arayüzü tasarlayabilmek
ÖÇ-3
RS232, I2C, SPI gibi önemli seri haberleşme protokollerindeki gerekli tel sayısı, veri iletimi için üretilen dalga şekli ve veri hızı kavramlarını bilmek
ÖÇ-4
Herhangi bir sensörün veri kataloğunu inceleyebilme, sağladığı veri ve kontrol yazmaçlarını anlayabilme.
ÖÇ-5
Bilgisayar ile haberleşebilen gömülü sistem için uygun programlama yapabilmek
ÖÇ-6
EEPROM kullanabilmek/komutları anlayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.