Bu derste auteur teori, bu teori ile anılan yönetmenlerin filmlerinden örnek sahneler izlenilerek işlenecektir. Auteur yönetmenlerin filmlerinde ele aldıkları temel sorunsallar ve temalar ile kullandıkları sinemasal anlatım teknikleri üzerinde durulacaktır.
Ön Koşullar
.
Eş Koşullar
.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Bilgehan Ece Şakrak
Asistanlar
Arş. Gör. Emre Fırat
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09:00-10:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı eşliğinde her hafta film veya filmden kliplerin gösterimi; bu filmlerin tartışılıp karşılaştırılması. Derslerin işleyişine benzer öğrenci sunumlarının yapılması.
Temel Kaynaklar
Atilla Dorsay. 100 Yılın 100 Yönetmeni. Remzi Kitabevi 1995.
Nigar Pösteki. Türk Sinemasına Yeni Bakış: Yönetmen Sineması, Es Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sinemada “Auteur” Kavramı, Auteur Sinema Kuramı ve Auteur Eleştiri
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
2. Hafta
Klasik Hollywood Anlatısı Karşısında Avangard Sinema
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
3. Hafta
Hollywood Auteur’leri ve Hitchcock Sineması
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
4. Hafta
Hollywood Auteur’leri ve Hitchcock Sineması
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
5. Hafta
Sinemasal Anlatının Brechtyen auteur’ü: Jean-Luc Godard ve Filmleri
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
6. Hafta
Sinemasal Anlatının Brechtyen auteur’ü: Jean-Luc Godard ve Filmleri
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
Hong Kong’un Uluslararası Auteur’ü: Wong Kar-Wai
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
9. Hafta
Hong Kong’un Uluslararası Auteur’ü: Wong Kar-Wai
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
10. Hafta
İran Sinemasında Üç Yönetmen: Abbas Kiorastami, Jafar Panahi, Mohsen Makhmalbaf
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
11. Hafta
İran Sinemasında Üç Yönetmen: Abbas Kiorastami, Jafar Panahi, Mohsen Makhmalbaf
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
12. Hafta
Türkiye: Yılmaz Güney Sineması
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
13. Hafta
Türkiye: Yılmaz Güney Sineması
Sözlü anlatım/görsel ve yazılı kaynaklar
14. Hafta
Final Sınavı
Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Bir yönetmen ile bir yazar yönetmen arasındaki farklı anlayacaktır.
ÖÇ-2
2. Öğrenci, birçok yazar-yönetmeni yakında tanıma fırsatı olacak, o yönetmenin kariyer gelişimini ve filmlerinin kariyeri boyunca ne şekilde değişip evirildiğini yorumlama yetisine sahip olacaktır
ÖÇ-3
3. Bir yazar-yönetmenin filmleri arasında ilişki kurabilecek, filmlerini yönetmenin işlediği temalar doğrultusunda çözümleme becerisine sahip olacaktır.
ÖÇ-4
4. Yönetmenlerin bulundukları toplum ile olan ilişkilerinin filme nasıl yansıdığını algısı gelişecek, yönetmenlerin sanatsal kaygılarını kavrayacaktır.
ÖÇ-5
5. Teknolojinin yazar yönetmenlerin çalışmalarını nasıl etkilediğini görecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3
Çağdaş/güncel sinema ve televizyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Animasyon, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak sinema ve televizyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Oyunculuk, mimik, dramatik doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.