Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen sürecin girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir.Bu metodolojiyi sayesinde öğrencilerin gerçek zamanlı olarak iş fikirlerini hayata geçirmelerini kolaylaştırmak planlanmakta ve bu doğrultuda girişimcilik ekosistemini tanımaları hedeflenmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması da dersin amacı kapsamında değerlendirilebilir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Oryantasyon
Anlatım ve Tartışma
2. Hafta
Girişimci kimdir?
Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz?
Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir?
Sunum, Anlatım, Tartışma, Ted Talk ve Makale
3. Hafta
Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme
Sunum, Anlatım ve Scamper sınıf içi Uygulama
4. Hafta
Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Ted Talk
5. Hafta
İş fikri temellendirme aracı: İş Modeli Kanvası
Sunum, Anlatım ve Tartışma
6. Hafta
İş Modeli Kanvası Uygulamaları
Anlatım ve Tartışma (Uygulama örnekleri eşliğinde)
7. Hafta
Yalın Yeni Girişim Metodolojisi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
8. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
9. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
10. Hafta
Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi
Sunum, Anlatım ve Tartışma
11. Hafta
İş Planı nedir- ne işe yarar- hangi aşamada kullanılır? İş Planı ve İş modeli kanvası arasındaki temel farklar nelerdir?
Sunum, Anlatım ve Tartışma
12. Hafta
Girişim Finansmanı
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta
Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşları ve Güncel konular
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
14. Hafta
Proje sunumları: Pitching
Sunum ve Tartışma
15. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır.
ÖÇ-2
Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir.
ÖÇ-3
Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir. Bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebileceklerdir.
ÖÇ-4
İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir.
ÖÇ-5
Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
ÖÇ-6
Ticari anlamda yürütülen girişimcilik faaliyetlerinin yanı sıra, sosyal etki odaklı girişimlerin günümüzdeki önemini değerlendirerek, sosyal girişimciliği topluma olan katma değeri ölçüsünde önemini yorumlayabileceklerdir.
ÖÇ-7
Bir konu hakkında fikir sahibi olmanın ön koşulunun bilgi ile o fikri beslemek olduğunun bilinciyle,karşılaştıkları olaylara ve/veya durumlara eleştirel bir gözle bakabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.