Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 ve A1.2 basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini(nerede oturdukları kimleri tanıdıkları, nelerden hoşlandıkları vb.)
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
Farklı kültürlerle kendi kültürünü karşılaştırma ve farklı olanı kabul etme
Grup çalışmalarıyla, bir çalışmanın farklı özelliklere sahip kişilerle, etik değerler ve farklı çalışma stratejileriyle oluşturulması
Analitik düşüncenin çeşitli strajelilerle yerleştirilmesinin sağlanması
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler
Interaktif ve öğrenci odaklı
2. Hafta
Uluslararası Sözcükler, adın, geldiği ülkeyi ve oturduğu yeri söyleyebilme;
Interaktif ve öğrenci odaklı
3. Hafta
Kendini tanıtmaya yönelik konuya yönelik dinleme çalışmaları; önemli kişileri tanıtabilme ; Avrupa dilleri ,gerekli fiilerin şimdiki zaman çekimi
Interaktif ve öğrenci odaklı
4. Hafta
Selamlama, nasıl olduğunu sorabilme, alfabe, şimdiki zaman fiilleri
Interaktif ve öğrenci odaklı
5. Hafta
Öğrenilen fiillerin çekimleri, şahıs zamirleri,Kim, nerede ve nereden sorularını içeren çalışmalar
Interaktif ve öğrenci odaklı
6. Hafta
Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri tanımlama
Interaktifve öğrenci odaklı
7. Hafta
Vize sınavına yönelik tekrar
Interaktif ve öğrenci odaklı
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Vize
Vize
10. Hafta
Aile durumu, sayılar, olmak fiili, kişiyi tanıtma(yaş, meslek, v.s.); iyelik zamirleri
Interaktif ve öğrenci odaklı
11. Hafta
Kurs ortamında kullanılan dil; konuya yönelik dinleme çalışmaları; çok kısa bir metinle kendini ve diğerlerini tanıtabilme
Interaktif ve öğrenci odaklı
12. Hafta
Video, kendini tanıtma, aile bireylerini tanıtma ve medeni durumu
Interaktif ve öğrenci odaklı
13. Hafta
metin anlama, metine yönelik soruları yanıtlama ve metindeki kişileri tanıtma;Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar
Interaktif ve öğrenci odaklı
14. Hafta
Genel Tekrar
Genel Tekrar
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-2
Etik değerlerin kazanılması
ÖÇ-3
Farklı kültürleri kabul etme
ÖÇ-4
Kendi kültürünü yeni kültürle karşılaştırma
ÖÇ-5
Etkinlik planlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.