Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen süreci girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Oryantasyon
Tartışma
2. Hafta
Girişimci kimdir?
Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz?
Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir?
Dersin anlatımı,okuma, Ted Talks ve makale Analizi
3. Hafta
Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme
Dersin anlatımı, okuma ve sınıf içi uygulama
4. Hafta
Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri I.
Film Gösterimi
5. Hafta
Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi
Dersin anlatımı,okuma, sınıf içi uygulama ve Ted Talks
6. Hafta
İş Modeli Kanvası
Dersin anlatımı,okuma ve sınıf içi uygulama
7. Hafta
ARA SINAV
SINAV
8. Hafta
Yalın Yeni Girişim Metodolojisi
Dersin anlatımı, okuma ve makale analizi
9. Hafta
Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi
Dersin anlatımı ve okuma
10. Hafta
İş Planı
Dersin anlatımı ve okuma
11. Hafta
Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri II
Film Gösterimi
12. Hafta
Girişim Finansmanı
Dersin anlatımı, okuma ve misafir konuşmacı
13. Hafta
Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşları ve Güncel Konular
Dersin anlatımı, tartışma ve makale analizi
14. Hafta
Asansör Konuşması
Tartışma ve sınıf içi uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
Ölçme ve değerledirme
16. Hafta
Final Sınavı
Ölçme ve değerledirme
17. Hafta
Final Sınavı
Ölçme ve değerledirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır.
ÖÇ-2
Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir.
ÖÇ-3
Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir. Bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebileceklerdir.
ÖÇ-4
İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir.
ÖÇ-5
Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.