Dijital ortamda İmaj tasarımının iki boyutlu uygulamalarından üç boyutlu nesne ve mekan tasarımına dek uzanan okumalara yer verilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ayşe Yıldıran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba , 13.00-14.45, AK B11 Ataköy Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba , 13.00-14.45, AK B11 Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
İmaj tasarımının iki boyutlu uygulamalarından üç boyutlu nesne ve mekan tasarımına dek uzanan okumalara yer verilecektir.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
A. Yıldıran, Görsel İletişimde Gösterge ve Simge / Görüntü Göstergebilimi Üzerine Bir Çözümeme Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 1986.
Ferdinand de Saussure, Course in General Linguistics, Mc. Graw Hill Book Company, London, 1966.
Roland Barthes, Göstergebilim İlkeleri, Kültür Bakanlığı, 1979.
İsmail Tunalı, Tasarımın Felsefesine Giriş, Yapı Yayın, İstanbul, 2004.
Charlotte & Peter Fiell, Design of the 20 Century, Printed in Italy, Icons, Tachen, 2001.
Susan Yelavich ed. by S. Doyle, Design for Life, Tames & Hudson Ltd, London, 1997.
Penny Sparke, A Century of Design - Design Pioneers of the 20 Century, M. Beazly, London, 1998.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı amaç ve hedefler
Sözel anlatım
2. Hafta
Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış
Sözel anlatım
3. Hafta
Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış / Dil, söz, gösterge ve görsel iletişim dizgelerinin dijital ortamda anlatımı
Sözel anlatım
4. Hafta
Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış / Dil, söz, gösterge ve görsel iletişim dizgelerinin dijital ortamda anlatımı
Sözel anlatım
5. Hafta
Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış / Dil, söz, gösterge ve görsel iletişim dizgelerinin dijital ortamda anlatımı
Sözel anlatım
6. Hafta
Tasarım kavramları ve temel göstergebilimsel çerçeve / Tanım ve kavramların gelişimi ve değerlendirme
Sözel anlatım
7. Hafta
Ara sınav
-
8. Hafta
Tasarım kuramları / Modern çağı belirleyen kuramlar ve değerlendirme ölçütlerinin dijital ortamda anlatımı
Sözel anlatım
9. Hafta
Tasarım kuramları / Modern çağı belirleyen kuramlar ve değerlendirme ölçütlerinin dijital ortamda anlatımı
Sözel anlatım
10. Hafta
Tasarım kuramları / Modern çağı belirleyen kuramlar ve değerlendirme ölçütleri
Sözel anlatım
11. Hafta
Tasarıma eleştirel bakışlar / 2 Boyutlu grafik tasarımdan 3 boyuta, nesneye; nesneden mekana tasarım dijital olarak değerlendirilmesi
Sözel anlatım
12. Hafta
Tasarıma eleştirel bakışlar / 2 Boyutlu grafik tasarımdan 3 boyuta, nesneye; nesneden mekana tasarım dijital olarak değerlendirilmesi
Sözel anlatım
13. Hafta
Tasarıma eleştirel bakışlar / 2 Boyutlu grafik tasarımdan 3 boyuta, nesneye; nesneden mekana tasarım dijital olarak değerlendirilmesi / Anlam Çözümlemeleri
Sözel anlatım
14. Hafta
Final
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek, sanat eserlerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-2
Disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecekler.
ÖÇ-3
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacaklar.
ÖÇ-4
Ulusal ve uluslararası alanlarda temsil edilebilecek proje üretebilme yeteneği kazanmış olacaklar.
ÖÇ-5
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.