Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


GÖRSEL GÖSTERGEBİLİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM2003 2 GÖRSEL GÖSTERGEBİLİM 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Dijital ortamda İmaj tasarımının iki boyutlu uygulamalarından üç boyutlu nesne ve mekan tasarımına dek uzanan okumalara yer verilecektir.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ayşe Yıldıran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba , 13.00-14.45, AK B11 Ataköy Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba , 13.00-14.45, AK B11 Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri İmaj tasarımının iki boyutlu uygulamalarından üç boyutlu nesne ve mekan tasarımına dek uzanan okumalara yer verilecektir.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar  A. Yıldıran, Görsel İletişimde Gösterge ve Simge / Görüntü Göstergebilimi Üzerine Bir Çözümeme Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 1986.

Ferdinand de Saussure, Course in General Linguistics, Mc. Graw Hill Book Company, London, 1966.

Roland Barthes, Göstergebilim İlkeleri, Kültür Bakanlığı, 1979.

İsmail Tunalı, Tasarımın Felsefesine Giriş, Yapı Yayın, İstanbul, 2004.

Charlotte & Peter Fiell, Design of the 20 Century, Printed in Italy, Icons, Tachen, 2001.

Susan Yelavich ed. by S. Doyle, Design for Life, Tames & Hudson Ltd, London, 1997.

Penny Sparke, A Century of Design - Design Pioneers of the 20 Century, M. Beazly, London, 1998.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanımı amaç ve hedefler Sözel anlatım
2. Hafta Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış Sözel anlatım
3. Hafta Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış / Dil, söz, gösterge ve görsel iletişim dizgelerinin dijital ortamda anlatımı Sözel anlatım
4. Hafta Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış / Dil, söz, gösterge ve görsel iletişim dizgelerinin dijital ortamda anlatımı Sözel anlatım
5. Hafta Göstergebilimin anahtar terimleri ve görsel iletişime bakış / Dil, söz, gösterge ve görsel iletişim dizgelerinin dijital ortamda anlatımı Sözel anlatım
6. Hafta Tasarım kavramları ve temel göstergebilimsel çerçeve / Tanım ve kavramların gelişimi ve değerlendirme Sözel anlatım
7. Hafta Ara sınav -
8. Hafta Tasarım kuramları / Modern çağı belirleyen kuramlar ve değerlendirme ölçütlerinin dijital ortamda anlatımı Sözel anlatım
9. Hafta Tasarım kuramları / Modern çağı belirleyen kuramlar ve değerlendirme ölçütlerinin dijital ortamda anlatımı Sözel anlatım
10. Hafta Tasarım kuramları / Modern çağı belirleyen kuramlar ve değerlendirme ölçütleri Sözel anlatım
11. Hafta Tasarıma eleştirel bakışlar / 2 Boyutlu grafik tasarımdan 3 boyuta, nesneye; nesneden mekana tasarım dijital olarak değerlendirilmesi Sözel anlatım
12. Hafta Tasarıma eleştirel bakışlar / 2 Boyutlu grafik tasarımdan 3 boyuta, nesneye; nesneden mekana tasarım dijital olarak değerlendirilmesi Sözel anlatım
13. Hafta Tasarıma eleştirel bakışlar / 2 Boyutlu grafik tasarımdan 3 boyuta, nesneye; nesneden mekana tasarım dijital olarak değerlendirilmesi / Anlam Çözümlemeleri Sözel anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek, sanat eserlerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-2Disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecekler.
ÖÇ-3Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacaklar.
ÖÇ-4Ulusal ve uluslararası alanlarda temsil edilebilecek proje üretebilme yeteneği kazanmış olacaklar.
ÖÇ-5Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5