Program Çıktıları |
PÇ-1 | Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 | Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. | PÇ-3 | Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 | Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 | Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. | PÇ-6 | Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 | Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. | PÇ-8 | Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. | PÇ-9 | Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 | Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-11 | Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. | PÇ-12 | Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-13 | Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. | PÇ-14 | Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
Alan Yeterlilikleri |
Bilgi
|
1-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Beceriler
|
1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, yaratıcı süreci öğrenme ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilme.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilme.
3-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için gerekli beceriyi kazanabilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel dil olarak aktarabilme.
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme.
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel olarak aktarabilme.
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4-Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olabilme.
|
|
|