Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEMEL FOTOĞRAF II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM2006 2 TEMEL FOTOĞRAF II 1/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Fotoğrafta temel teknik bilgiler çerçevesinde kompozisyon ve temel öğelerini kavrayarak uygulama yapılmasını; çekim teknikleri ile bilgisayar ortamındaki programlar yardımıyla görüntü işleme ile ilgili temel mantığının anlatılmasını, bilgisayarda görüntü işlemeyle ilgili temel kavramların öğretilmesini, bilgisayar kullanım alışkanlığının geliştirilmesini ve bilgisayar görüntü işleme ile ilgili basit uygulamaların yaptırılmasını amaçlar.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13.00-15.45, İKU Ataköy Yerleşkesi 1B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 11.00-12.00, İKU İKU Ataköy Yerleşkesi 1D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konularla ilgili bilgiler, iç ve dış mekanlarda çekim yapma, yayınların takibi, sergi ve etkinlik takibi yapılacaktır.
Temel Kaynaklar  - Kalfagil; Sabit.Temel Fotoğraf Bilgisi Ders Notları, 2000.

- Kalfagil; Sabit. Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon. İstanbul: Fotoğrafevi    Yayınları, 2010.

- İkizler; Emre. Filmden Dijitale Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları, 2009.

- Kelby; Scot. Dijital Fotoğrafçının El Kitabı. İstanbul: Alfa Basım Dağıtım, 2009.

- Photoshop Magazin Dergisi; Photo Digital Dergisi; Adobe yazılımlarının kullanım kılavuzları

Diğer Kaynaklar  - Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, John Hedgecoe, İstanbul, 1996. 

-  Fotoğrafın Görsel Dili, Gültekin Çizgen, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1998.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fotoğrafta ışık bilgisi Sözlü anlatım
2. Hafta Fotoğrafta ışık bilgisi Uygulama
3. Hafta Fotoğrafta ışık bilgisi Uygulama
4. Hafta Fotoğrafta ışık bilgisi Uygulama
5. Hafta Uygulama için öğrenci gruplarının oluşturulması. Projelerin tartışılması ve onaylanması. Uygulama
6. Hafta Projelerin değerlendirilmesi Uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Saha çalışması Uygulama
9. Hafta Saha çalışması değerlendirilmesi Uygulama
10. Hafta Yeni proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması Uygulama
11. Hafta Projelerin değerlendirilmesi ve revize edilmesi Uygulama
12. Hafta Projelerin değerlendirilmesi. Proje 3 verilmesi. Uygulama
13. Hafta Proje 3 değerlendirilmesi Uygulama
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta .Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Farklı disiplinleri bir araya getirip yaratıcı sürece katkıda bulunarak yeni eserler üretebilecekler.
ÖÇ-2Yaratıcı fikirlerini görsel imgeler kullanarak ifade edebilecekler.
ÖÇ-3Fotoğraf, grafik, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecekler.
ÖÇ-4Tasarım ve kurgu konusunda bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ-5Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için de görsel efekt hazırlama becerisi kazanacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5