Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON UYGULAMALARI I

ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON UYGULAMALARI I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM3002 3 ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON UYGULAMALARI I 1/2/0 Z TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Çizgi Film ve Animasyonun başlıca tekniklerinden olan geleneksel (2b) Çizgi Film ve Animasyon, uygulamalı olarak öğretilecektir. Öğrenciye, Çizgi Film ve Animasyonun temel 12 prensibinin uzun zaman kalıplarıyla ve pozlama becerisini geliştirmesi , vücut mekaniklerini çözümlemesi, mimik animasyonlarını çözümlemesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özlem MALATYALIOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15.00-17.45 , İKU ATAKÖY YERLEŞKESİ, 1 B 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12.00-13.00, İKU ATAKÖY YERLEŞKESİ, 1 D-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü ve uygulamalı anlatım
Temel Kaynaklar

White T., The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation , Watson-Guptill; Later Printing edition, 1988

Williams R., The animator's Survival Kit , Faber & Faber; 2 edition ,2002

 

 

 
 
Diğer Kaynaklar
Blair P.,Cartoon Animation (Collector's Series),Walter Foster Publishing; 1 edition (1994)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dans animasyonu yapımı Sözlü ve Uygulama
2. Hafta Dans animasyonu yapımı Uygulama
3. Hafta Dans animasyonu yapımı Uygulama
4. Hafta Ağırlık kaldırma-itme-çekme animasyonu yapımı ( proje) Uygulama
5. Hafta Ağırlık kaldırma-itme-çekme animasyonu yapımı ( proje) Uygulama
6. Hafta Ağırlık kaldırma-itme-çekme animasyonu yapımı ( proje) Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Gülle Atma animasyonu Uygulama
9. Hafta Gülle Atma animasyonu Uygulama
10. Hafta Proje Uygulama
11. Hafta Proje Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Animasyon yapımı, çizgi film üretimi hakkında teknik ve teorik bilgilere sahip olabilecek
ÖÇ-2Pozlama, vücut hareketleri ve mimiklerin çözümlemesini oyunculukta drama çözümleyerek yaratıcı sanatsal sahneler üretebilecek.
ÖÇ-3Bir animasyon sahnesini(hikaye tahtası, mekan tasarımı, karakter tasarımı canlandırma, seslendirme, renklendirme ve kurgulama) başından sonuna kadar tasarlayarak analog ve dijital yaratıcı canlandırma üretecek .
ÖÇ-4Psikolojik, sosyolojik ve fiziksel öğelerden yararlanarak karakteristik animasyonlar üretecek.
ÖÇ-5Kitle iletişim araçlarında kullanılan içerikler için temel animasyon prensiplerini çözümleyecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5