2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
ÜÇ BOYUTLU MODELLEME I
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM3003
3
ÜÇ BOYUTLU MODELLEME I
1/2/0
Z
TÜRKÇE
3
Dersin Amacı
Autodesk Maya yazılımı kullanılarak 3B modelleme, dokulandırma ve karakter canlandırma uygulamalarının öğrencilere uygulamalı olarak aktarılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
_
Eş Koşullar
_
Özel Koşullar
_
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 16.00- 18.45, İKÜ Ataköy Kampüs, 1B / 12-14
1B / 08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 16.00- 18.45, İKÜ Ataköy Kampüs, 1B / 12-14
1B / 08-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
Temel Kaynaklar
Yıkaroğlu. N, Maya Unlımıted , Kodlab Yayın, 2009
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Maya Arayüz Anlatımı
Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
2. Hafta
Maya Arayüz Anlatımı
Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
3. Hafta
Transform araçları kullanımı
Uygulama
4. Hafta
Geometry başlığına giriş
Uygulama
5. Hafta
Shapes başlığına giriş
Uygulama
6. Hafta
Line konusu
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
-
8. Hafta
Line Katı Modelleme
Uygulama
9. Hafta
Doku Kullanımı
Uygulama
10. Hafta
Işık, Kamera ve Sahneleme
Uygulama
11. Hafta
Katı Modellemeye Giriş( editable poly )
Uygulama
12. Hafta
Katı Modellemeye Giriş( Monitor Poly)
Uygulama
13. Hafta
Katı Modellere Doku Atanması
Uygulama
14. Hafta
Sahne kurulu, Setup ve Render ( Çıkış ) Alımı
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 3D Maya programı öğrenebilecek ÖÇ-2 3 Boyutlu modelleme yapabilecek ÖÇ-3 Dokulandırma ve karakter canlandırma uygulamaları yapabilecek ÖÇ-4 Modelleme üzerinde ışık, kamera ve sahneleme uygulamalarını yapabilecek ÖÇ-5 Katı modelleme uygulamaları yapabilecek ÖÇ-6 Sahne kurulumu, setup ve render alımı yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6