Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÜÇ BOYUTLU MODELLEME I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM3003 3 ÜÇ BOYUTLU MODELLEME I 1/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Autodesk Maya yazılımı kullanılarak 3B modelleme, dokulandırma ve karakter canlandırma uygulamalarının öğrencilere uygulamalı olarak aktarılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 16.00- 18.45, İKÜ Ataköy Kampüs, 1B / 12-14 1B / 08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 16.00- 18.45, İKÜ Ataköy Kampüs, 1B / 12-14 1B / 08-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
Temel Kaynaklar Yıkaroğlu. N, Maya Unlımıted , Kodlab Yayın, 2009

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Maya Arayüz Anlatımı Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
2. Hafta Maya Arayüz Anlatımı Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
3. Hafta Transform araçları kullanımı Uygulama
4. Hafta Geometry başlığına giriş Uygulama
5. Hafta Shapes başlığına giriş Uygulama
6. Hafta Line konusu Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Line Katı Modelleme Uygulama
9. Hafta Doku Kullanımı Uygulama
10. Hafta Işık, Kamera ve Sahneleme Uygulama
11. Hafta Katı Modellemeye Giriş( editable poly ) Uygulama
12. Hafta Katı Modellemeye Giriş( Monitor Poly) Uygulama
13. Hafta Katı Modellere Doku Atanması Uygulama
14. Hafta Sahne kurulu, Setup ve Render ( Çıkış ) Alımı Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-13D Maya programı öğrenebilecek
ÖÇ-23 Boyutlu modelleme yapabilecek
ÖÇ-3Dokulandırma ve karakter canlandırma uygulamaları yapabilecek
ÖÇ-4Modelleme üzerinde ışık, kamera ve sahneleme uygulamalarını yapabilecek
ÖÇ-5Katı modelleme uygulamaları yapabilecek
ÖÇ-6Sahne kurulumu, setup ve render alımı yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6