Çizgi Film ve Animasyonun başlıca tekniklerinden olan geleneksel (2b) Çizgi Film ve Animasyon, uygulamalı olarak öğretilecektir. Öğrenciye, Çizgi Film ve Animasyonun temel 12 prensibinin uzun zaman kalıplarıyla ve pozlama becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation - Tony White
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İtme ve Çekme Animasyonu Yapımı
Uygulama
2. Hafta
İtme ve Çekme Animasyonu Yapımı
Uygulama
3. Hafta
Takla atlama Animasyonu Yapımı
Uygulama
4. Hafta
Tramplen_karakter Animasyonu Yapımı
Uygulama
5. Hafta
Kumaş animasyonu çalışması
Uygulama
6. Hafta
Saç Animasyonu çalışması
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
-
8. Hafta
Mimik Animasyonu çalışması
Uygulama
9. Hafta
Mimik Animasyonu çalışması
Uygulama
10. Hafta
Mimik Animasyonu çalışması
Uygulama
11. Hafta
4 Bacaklı Yürüme Çalışması
Uygulama
12. Hafta
4 Bacaklı Koşma Çalışması
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Animasyon yapımı, çizgi film üretimi hakkında teknik ve teorik bilgilere sahip olabilecek.
ÖÇ-2
Pozlama, vücut hareketleri, mimiklerin çözümlemesini ve kumaş v.b. animasyonlarını oyunculukta drama çözümleyerek yaratıcı sanatsal sahneler üretebilecek.
ÖÇ-3
Bir animasyon sahnesini (hikaye tahtası, mekan tasarımı, karakter tasarımı canlandırma, seslendirme, renklendirme ve kurgulama) başından sonuna kadar tasarlayarak analog ve dijital yaratıcı canlandırma üretecek.
ÖÇ-4
Psikolojik, sosyolojik ve fiziksel öğelerden yararlanarak karakteristik animasyonlar üretecek.
ÖÇ-5
Kitle iletişim araçlarında kullanılan içerikler için temel animasyon prensiplerini çözümleyecek.
ÖÇ-6
Sergilere ve portfolyosuna yönelik projeler üretecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.