Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İKİ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM5001 5 İKİ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU I 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dijital ortamda 2 Boyutlu Karakter Animasyonları yapılması amaçlanan bu derste, öğrenciler dijital medya mecraları için 2 Boyutlu Karakter Animasyonları, kısa süreli projeler üretebilecektir. .
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özlem MALATYALIOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09.00 : 11.45, İku Cats Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11.00-11.00, İKU Ataköy Yerleşkesi, 1 D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü Anlatım, Uygulama ve Proje Üretimi 
Temel Kaynaklar

M. Chris, Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Focal Press,2010

 

M. Chris,  After Effects Apprentice: Real World Skills for the Aspiring Motion Graphics Artist, Focal Press,2016

 
Williams, R.,The Animator's Survival Kit, Faber & Faber; 2 edition (January 7, 2002)

Diğer Kaynaklar  http://www.adobe.com/tr/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İki Boyutlu Karakter Animasyonuna giriş Sözlü Anlatım
2. Hafta Karakter Animasyonu örneklerinin incelenmesi Uygulama
3. Hafta After Effects programında karakter animasyonu yapım teknikleri gösterimi Uygulama
4. Hafta After Effects programında karakter animasyonu yapım teknikleri gösterimi Uygulama
5. Hafta Proje 1: After Effects programında basit mekanda 2 Boyutlu karakter animasyonu yapım Uygulama
6. Hafta Proje 1: After Effects programında basit mekanda 2 Boyutlu karakter animasyonu yapım Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Program: Karakter animasyon proje çalışması Uygulama
9. Hafta Program: Karakter animasyon proje çalışması , Karakter üretimi Uygulama
10. Hafta Program: Karakter animasyon proje çalışması , Karakter animasyonu Uygulama
11. Hafta Program: Karakter animasyon proje çalışması , Karakter mimik animasyonu Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Animasyon prensiplerini karakter özellikleri ile karşılaştırarak (fiziksel, psikolojik ve sosyolojik ) gerçekçi ve yaratıcı karakter animasyonu üretmeyi öğrenecek.
ÖÇ-2İki boyutlu programlarla dijital ortamda karakter animasyonu yapabilecek.
ÖÇ-3İki boyutlu Çizgi Filmler için farklı disiplinleri kullanarak ( grafik, sinema ve çizgi film v.b.) animasyon sahneleri ve projeleri üretebilecek.
ÖÇ-4Yaratıcı fikirlerini görselleştirerek kitle iletişim medya mecralarına yönelik içerik üretebilecek.
ÖÇ-5Yaratıcı süreci öğrenerek canlandırma alanında deneyim sahibi olacak
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5