Dijital ortamda 2 Boyutlu Karakter Animasyonları yapılması amaçlanan bu derste, öğrenciler dijital medya mecraları için 2 Boyutlu Karakter Animasyonları, kısa süreli projeler üretebilecektir. .
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özlem MALATYALIOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09.00 : 11.45, İku Cats Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 11.00-11.00, İKU Ataköy Yerleşkesi, 1 D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Uygulama ve Proje Üretimi
Temel Kaynaklar
M. Chris, Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques, Focal Press,2010
M. Chris, After Effects Apprentice: Real World Skills for the Aspiring Motion Graphics Artist, Focal Press,2016
After Effects programında karakter animasyonu yapım teknikleri gösterimi
Uygulama
4. Hafta
After Effects programında karakter animasyonu yapım teknikleri gösterimi
Uygulama
5. Hafta
Proje 1: After Effects programında basit mekanda 2 Boyutlu karakter animasyonu yapım
Uygulama
6. Hafta
Proje 1: After Effects programında basit mekanda 2 Boyutlu karakter animasyonu yapım
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
-
8. Hafta
Program: Karakter animasyon proje çalışması
Uygulama
9. Hafta
Program: Karakter animasyon proje çalışması , Karakter üretimi
Uygulama
10. Hafta
Program: Karakter animasyon proje çalışması , Karakter animasyonu
Uygulama
11. Hafta
Program: Karakter animasyon proje çalışması , Karakter mimik animasyonu
Uygulama
12. Hafta
Proje
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Animasyon prensiplerini karakter özellikleri ile karşılaştırarak (fiziksel, psikolojik ve sosyolojik ) gerçekçi ve yaratıcı karakter animasyonu üretmeyi öğrenecek.
ÖÇ-2
İki boyutlu programlarla dijital ortamda karakter animasyonu yapabilecek.
ÖÇ-3
İki boyutlu Çizgi Filmler için farklı disiplinleri kullanarak ( grafik, sinema ve çizgi film v.b.) animasyon sahneleri ve projeleri üretebilecek.
ÖÇ-4
Yaratıcı fikirlerini görselleştirerek kitle iletişim medya mecralarına yönelik içerik üretebilecek.
ÖÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenerek canlandırma alanında deneyim sahibi olacak
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.