Öğrencinin 3 boyutlu Çizgi Film ve Animasyonu uygulayabilmesi için 3boyutlu programda, modelleme, kemik sistemini oluşturma ve kullanma, doku atama ve çıkış alımı gibi başlıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör Özgül Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09.00:11.45, İKU Ataköy Yerleşkesi, 1 B 12_14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 09.00:11.45, İKU Ataköy Yerleşkesi, 1 B 12_14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Uygulama ve Proje Üretimi
Temel Kaynaklar
Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)
Diğer Kaynaklar
https://www.autodesk.com.tr/
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Maya Navigasyon – Proje başlangıcı
Sözlü Anlatım,Uygulama
2. Hafta
Karakter Modelleme 1
Sözlü Anlatım,Uygulama
3. Hafta
Karakter Modelleme 2
Sözlü Anlatım,Uygulama
4. Hafta
Karakter Modelleme 3
Sözlü Anlatım,Uygulama
5. Hafta
Rigging/Deformations/Plugins
Sözlü Anlatım,Uygulama
6. Hafta
Set modelleme 1
Sözlü Anlatım,Uygulama
7. Hafta
Set modelleme 2
Sözlü Anlatım,Uygulama
8. Hafta
Shading/Texturing/Lighting
Sözlü Anlatım,Uygulama
9. Hafta
Animasyon 1
Sözlü Anlatım,Uygulama
10. Hafta
Animasyon 2
Sözlü Anlatım,Uygulama
11. Hafta
Animasyon 3 - Sınırlamalar
Sözlü Anlatım,Uygulama
12. Hafta
Bilgisayarda "render" alma
Sözlü Anlatım,Uygulama
13. Hafta
Kompozisyon oluşturma ve geliştirme
Sözlü Anlatım,Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Autodesk Maya programının arayüzünü kullanarak üretim yapabilecek
ÖÇ-2
Autodesk Maya programını kullanarak animasyon üretim sürecini uygulayabilecek
ÖÇ-3
3D animasyon üretiminin aşamalarını tanımlayabilecek
ÖÇ-4
Autodesk Maya programını kullanarak karakter animasyonu üretiminin temellerini uygulayabilecek
ÖÇ-5
Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.