Bu derste öğrencilere 3 boyutlu karakter animasyonu teknilerinde oyunculuk, pozlama yüz animasyonu ve vücut mekanikleri uygulama teknileri öğretilecektir. Öğrencilerin kazanımlarıyla disiplinli çalışarak ; yaratıcı, tamamlanmış ve sektöre yönelik projeler üretmesi amaçlanmaktadır.
Dijital ortamda 3D animasyon yapımında oyunculuk ilkeleri ve teknikleri
Uygulama
3. Hafta
Oyunculukta duyguların işlenmesi
Uygulama
4. Hafta
Dijital ortamda animasyonda iki karakterli zıtlıkların kullanılması
Uygulama
5. Hafta
3D animasyon yapımında oyunculukta denge ve ağırlık uygulaması
Uygulama
6. Hafta
Dijital ortamda 3D animasyon yapımında oyunculukta denge ve ağırlık uygulaması
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Yakın plan yüz animasyonunda ses kullanma
Uygulama
9. Hafta
Dijital ortamda animatik üzerinden karakter animasyonu yapımı
Uygulama
10. Hafta
Dijital ortamda dört bacaklı hayvan animasyonuna giriş
Uygulama
11. Hafta
Proje
Uygulama
12. Hafta
Proje
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
3 Boyutlu dijital ortamda sahneleme yapmayı öğrenerek yaratıcı karakter animasyonu yapmayı öğrenecek
ÖÇ-2
Bir plan ya da sahnenin tüm animasyon üretim süreçlerini dijital ortamda, disiplinler arası sanat başlıkları çerçevesinde üretmeyi öğrenecek.
ÖÇ-3
Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Ulusal ve uluslararası düzeyde animasyonun temel prensipleri çerçevesinde projeler
üretecek.
ÖÇ-5
Animasyonun yapım sürecinde kullanılan oyunculuk, karakter davranış biçimleri(sosyolojik, psikolojik ve fiziksel ), teknolojik eklentiler v.b. yardımcı öğeleri kullanarak karakter tasarımıve animasyonu,sahneleme ve kurgulama yaparak
yaratıcı proje üretecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.