Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÜÇ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM6003 6 ÜÇ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU II 1/2/0 Z TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
 Bu derste öğrencilere 3 boyutlu karakter animasyonu teknilerinde oyunculuk, pozlama yüz animasyonu ve vücut mekanikleri uygulama teknileri öğretilecektir. Öğrencilerin kazanımlarıyla disiplinli çalışarak ; yaratıcı, tamamlanmış ve sektöre yönelik projeler üretmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar Arş Gör. Murat Yalçın
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 12.00- 14.50, İKÜ CATs Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 15.00- 16.00, İKÜ CATs Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar -William, R. ,The Animator’s Survival Kit, Faber and Faber, 2nd Edition (2001)
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Autodesk Maya programının arayüzünde pozlama teknikleri Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Dijital ortamda 3D animasyon yapımında oyunculuk ilkeleri ve teknikleri Uygulama
3. Hafta Oyunculukta duyguların işlenmesi Uygulama
4. Hafta Dijital ortamda animasyonda iki karakterli zıtlıkların kullanılması Uygulama
5. Hafta 3D animasyon yapımında oyunculukta denge ve ağırlık uygulaması Uygulama
6. Hafta Dijital ortamda 3D animasyon yapımında oyunculukta denge ve ağırlık uygulaması Uygulama
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Yakın plan yüz animasyonunda ses kullanma Uygulama
9. Hafta Dijital ortamda animatik üzerinden karakter animasyonu yapımı Uygulama
10. Hafta Dijital ortamda dört bacaklı hayvan animasyonuna giriş Uygulama
11. Hafta Proje Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-13 Boyutlu dijital ortamda sahneleme yapmayı öğrenerek yaratıcı karakter animasyonu yapmayı öğrenecek
ÖÇ-2Bir plan ya da sahnenin tüm animasyon üretim süreçlerini dijital ortamda, disiplinler arası sanat başlıkları çerçevesinde üretmeyi öğrenecek.
ÖÇ-3Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek.
ÖÇ-4Ulusal ve uluslararası düzeyde animasyonun temel prensipleri çerçevesinde projeler üretecek.
ÖÇ-5Animasyonun yapım sürecinde kullanılan oyunculuk, karakter davranış biçimleri(sosyolojik, psikolojik ve fiziksel ), teknolojik eklentiler v.b. yardımcı öğeleri kullanarak karakter tasarımıve animasyonu,sahneleme ve kurgulama yaparak yaratıcı proje üretecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5