Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM5102 SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ I 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; görüntüyü oluşturan temel unsurları kamera, ışık, kompozisyon, devamlılık ile ilgili bilgileri vermek, uygulama yapmak ve öğrencilere uygulatmaktır. Öğrencinin sinematografinin temel bileşenlerini ayırt edebilmesi, temel kavramları öğrenmesi ve sinemada anlamın nasıl yaratıldığını açıklayabilmesi beklenmektedir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar Arş. Gör. Murat Yalçın
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09.00-11.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi - Stüdyo
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09.00-11.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi - Stüdyo
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders teorik olarak görüntünün oluşumunun anlatılması ile başlayacak olup, sinema-tv stüdyosunda yapılacak uygulama dersleri ile pekiştirilecek ve seçilen film ya da tv programlarının izleyip analiz edilmesi ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar

 

- Sinemacının gözü – Gustava Mercado, Hil yay. İstanbul, 2011

- Sinema ve videoda kısa film I-II-III Peter W Rec David Irwin, Es Yay.2008

- Film dilinin grameri, Daniel Arijon, Es yay.2008

- Brown, Blain “Sinematografi, Kuram ve Uygulama”. Hil Yayınları 2006

- Sinemanın 5 Temel Öğesi, Joseph V. Mascelli, İmge yay. Ankara,2007

- ”Dijital Video ile Sinema” Canikligil İlker. Alfa Yayınları,2014

Diğer Kaynaklar

-  Sinema ve videoda kısa film I-II-III Peter W Rec David Irwin, Es Yay.2008

-  Film dilinin grameri I-II-III, Daniel Arijon, Es yay.2008

-  Bir Film Nasıl Okunur, James Monaco, Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2011

-  Işıklandırma – Blain Brown, Hil Yayınları, İstanbul, 2010

-  Dijital Film Yapımı – Mark Brindle, İnkilap Yay. İstanbul, 2014

-  İlkel Toplumdan Melodramlar Evrenine, Oğuz Adanır, hayalperest yay. 2012

-  Sinemanın Tüm Öyküsü, Philip Kemp, hayalperest yay.  2014,

-  Dijital Sinema, Editör Rıdvan Şentürk, insanart, 2016

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve sinematografi konusunda tartışma Sözlü anlatım
2. Hafta Çekim, plan ve sahne nedir? Teknik özellikleri ve uygulanması Sözlü anlatım
3. Hafta Kompozisyon ilkeleri gözönünde bulundurularak çerçeve yapılması ve uygulanması. Sözlü anlatım
4. Hafta Kameranın teknik özelliklerinin ve çalışma prensiplerinin anlatılması. Sözlü anlatım
5. Hafta Kamera ile kompozisyon oluşturma ve çerçeveleme uygulamaları. Çekim ölçeklerinin anlatılması ve uygulanması Uygulama, Sözlü anlatım
6. Hafta Sahnelerin tasarlanması, kamera açıları, aydınlatma prensipleri. Uygulama, Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Işık kaynakları ve ışığın görüntüye etkisinin anlatılması.Işık filtrelerinin kullanımının örneklerle anlatılması Uygulama, Sözlü anlatım
9. Hafta İç mekanda ışık kullanımın anlatılması ve uygulanması. Uygulama, Sözlü anlatım
10. Hafta Dış mekanda ışık kullanımın anlatılması ve uygulanması. Uygulama, Sözlü anlatım
11. Hafta Kamera filtrelerinin kullanımının örneklerle anlatılması. Uygulama, Sözlü anlatım
12. Hafta Stop motion çekim teknikleri ve uygulanması. Uygulama, Sözlü anlatım
13. Hafta Time lapse ve hyper lapse çekimleri yapılması ve uygulamaları. Uygulama, Sözlü anlatım
14. Hafta Time lapse ve hyper lapse çekimleri yapılması ve uygulamaları. Uygulama, Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Görüntünün oluşumunu açıklamak.
ÖÇ-2Film ve televizyon görüntüsü arasındaki farkı ayırt etmek.
ÖÇ-3Görüntü kaydeden cihazları kullanmak.
ÖÇ-4Işık kullanımını düzenlemek.
ÖÇ-5Film ya da televizyon sahnesinin görüntüsel olarak tasarlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5