Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / DİJİTAL OYUN TASARIMI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

DİJİTAL OYUN TASARIMI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM5103 DİJİTAL OYUN TASARIMI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.) 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı; temel tasarım ilkelerini, dijital ortamda oyun tasarımı yapmak öğrencilerin bu konuda yetkilirini arttırmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarılyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü, uygulama
Temel Kaynaklar

The Art of Game Design: A Book of Lenses

Theory of Fun for Game Design

The Ultimate History of Video Games: From Pong to Pokemon

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Oyun Tasarımının Temelleri Sözlü anlatım
2. Hafta Oyun Tarihi ve İlkeleri Sözlü anlatım
3. Hafta Oyun Teorisi ve Eleştirisi Sözlü anlatım
4. Hafta 2D Bölüm Tasarımı Uygulama
5. Hafta Oyun İçin Animasyon Uygulama
6. Hafta Oyun Arayüzü Tasarımı Uygulama
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Oyun Mekanikleri Uygulama
9. Hafta Oyun İçin Dijital Ses Uygulama
10. Hafta Oyunlarda Yapay Zeka ve Prosedürel Teknikler Uygulama
11. Hafta Oyun Tasarımı Dökümantasyonu Uygulama
12. Hafta Oyun Projesi Uygulama
13. Hafta Oyun Projesi Uygulama
14. Hafta Oyun Projesi Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Projeler 1 0
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Oyun Teorisi, Prepordüksiyon Teknikleri Konularında Temel Vasıfları Edinmek
ÖÇ-2Temel Tasarım İlkelerini Oyun Ortamında Tekrarlamak
ÖÇ-3Bölüm tasarlama vasıflarını edinmek
ÖÇ-4Temel Kodlama vasıflarını edinmek
ÖÇ-5Öğrencinin temel oyun tasarımı becerilerini bir takım içinde kullanmasını sağlamak
ÖÇ-6Öğrenci kendi 3d oyunlarını üretebilmesini sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6