2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
OYUN PROGRAMCILIĞI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.)
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM5104
OYUN PROGRAMCILIĞI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.)
1/2/0
SA
TÜRKÇE
4
Dersin Amacı
Dijital oyun tasarımının özellikle görsel iletişim tasarımı ve bilgisayar bilimleri alanları ile ilişkili olarak aktarımı yapılacaktır. Oyun kavramını kurallara bağlı işleyen interaktif bir iletişim süreci olarak değerlendirilip oyun tasarımcısının hedeflediği mesajları interaktif bir süreç aracılığı ile uygulamalı yaratımı söz konusu olacaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
Binark, Mutlu “Dijital Oyun Kültürü” Kalkedon Yayınları, 2009.
Yengin, Deniz “Dijital Oyunlarda Şiddet” Beta Yayınları, İstanbul, 2012.
Rouse, Richard “Game Design: Theory and Practice, 2004.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Arayüze giriş ve araçların kullanılması
Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta
Unity 3D Programlamaya giriş
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Temel Seviye Tasarımı çalışması
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Temel Vektörlerin çalışması
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Fiziksel Materyaller
Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta
Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme
Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Proje
Uygulama
9. Hafta
Proje
Uygulama
10. Hafta
Proje
Uygulama
11. Hafta
Proje
Uygulama
12. Hafta
Proje
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 Unity 3D oyun motorunu kullanabilir ve yaratıcı tasarımlar yapabilir ÖÇ-2 Vektör, Kuvvet, Çekim, Sürtünme gibi fizik kurallarını oyun geliştirmede etkin kullanır. ÖÇ-3 Kullanıcı arayüzünü tanır ve kullanabilir. ÖÇ-4 Oyun tasarımı, animasyon ve programcılık hakkında bilgi sahibi olarak sektöre yönelik yaratıcı işler üretebilir. ÖÇ-5 Javascript dilini kullanarak Unity oyun motorunda oyun geliştitebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5