Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / OYUN PROGRAMCILIĞI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

OYUN PROGRAMCILIĞI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM5104 OYUN PROGRAMCILIĞI I (Ders bu dönem açılmayacaktır.) 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dijital oyun tasarımının özellikle görsel iletişim tasarımı ve bilgisayar bilimleri alanları ile ilişkili olarak aktarımı yapılacaktır. Oyun kavramını kurallara bağlı işleyen interaktif bir iletişim süreci olarak değerlendirilip oyun tasarımcısının hedeflediği mesajları interaktif bir süreç aracılığı ile uygulamalı yaratımı söz konusu olacaktır. 


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar  Binark, Mutlu “Dijital Oyun Kültürü” Kalkedon Yayınları, 2009.

 Yengin, Deniz “Dijital Oyunlarda Şiddet” Beta Yayınları, İstanbul, 2012.

Rouse, Richard “Game Design: Theory and Practice, 2004.

Diğer Kaynaklar  -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Arayüze giriş ve araçların kullanılması Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Unity 3D Programlamaya giriş Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Temel Seviye Tasarımı çalışması Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Temel Vektörlerin çalışması Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Fiziksel Materyaller Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Proje Uygulama
9. Hafta Proje Uygulama
10. Hafta Proje Uygulama
11. Hafta Proje Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Unity 3D oyun motorunu kullanabilir ve yaratıcı tasarımlar yapabilir
ÖÇ-2Vektör, Kuvvet, Çekim, Sürtünme gibi fizik kurallarını oyun geliştirmede etkin kullanır.
ÖÇ-3Kullanıcı arayüzünü tanır ve kullanabilir.
ÖÇ-4Oyun tasarımı, animasyon ve programcılık hakkında bilgi sahibi olarak sektöre yönelik yaratıcı işler üretebilir.
ÖÇ-5Javascript dilini kullanarak Unity oyun motorunda oyun geliştitebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5