|
|
|
STOP MOTION ANİMASYON (Ders bu dönem açılmayacaktır.)
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ANM8102 |
|
STOP MOTION ANİMASYON (Ders bu dönem açılmayacaktır.) |
1/2/0 |
SA |
TÜRKÇE |
4 |
|
Dersin Amacı |
Bu dersi alan öğrencilerin Stop Motion tekniklerini öğrenerek, farklı stillerde Stop Motion Çizgi Film ve Animasyonlar üretebilmesi amaçlanmaktadır.
|
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
- |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
- |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü Anlatım, Uygulama |
Temel Kaynaklar |
Ternan, M.,Stop Motion Animation: How to Make & Share Creative Videos, Paperback – October 1, 2013
|
Diğer Kaynaklar |
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Stop-motion nedir? Örnekleri inceleme. |
Sözlü Anlatım |
2. Hafta |
Stop-motion yapım tekniklerini inceleme ve değerlendirme. |
Uygulama |
3. Hafta |
Nesne animasyonu deneme çekimi |
Uygulama |
4. Hafta |
Nesne animasyonu kurgulama ve zamanlama çalışması |
Uygulama |
5. Hafta |
Paper Motion nedir? Örnekleri izleme ve deneme çekimleri |
Uygulama |
6. Hafta |
Clay motion nedir? Örnekleri izleme |
Uygulama |
7. Hafta |
Ara Sınav |
|
8. Hafta |
Animasyonlara başlanması |
Uygulama |
9. Hafta |
Kısa film proje: Senaryo /Storyboard, konsepti çalışması |
Uygulama |
10. Hafta |
Karakter ve Sahne tasarımı çalışması |
Uygulama |
11. Hafta |
Canlandırma |
Uygulama |
12. Hafta |
Canlandırma / Kurgu |
Uygulama |
13. Hafta |
Canlandırma / Kurgu |
Uygulama |
14. Hafta |
Canlandırma / Kurgu |
Uygulama |
15. Hafta |
Değerlendirme |
Değerlendirme |
16. Hafta |
Değerlendirme |
Değerlendirme |
17. Hafta |
Değerlendirme |
Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
40 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | Stop Motion canlandırma tekniklerini öğrenecek. | ÖÇ-2 | Farklı materyaller kullanarak tasarım içerikleri oluşturabilecek. | ÖÇ-3 | Deneysel çekimler yaparak, kamera, ışık, zaman ve mekan gibi unsurların animasyonda farklı stillerde kullanımını öğrenecek. | ÖÇ-4 | Kısa film üretimini deneyimleyecek | ÖÇ-5 | Sahneleme bilgisini geliştirecek. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 | Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. | PÇ-3 | Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 | Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 | Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. | PÇ-6 | Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 | Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. | PÇ-8 | Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. | PÇ-9 | Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 | Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-11 | Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. | PÇ-12 | Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-13 | Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. | PÇ-14 | Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|