Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAYISAL KURGU

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM3105 SAYISAL KURGU 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Sinemanın en temel öğelerinden biri olan kurgunun, sinemadaki işlevlerinin kavranılmasını ve tüm bunların bir sistematik içinde öğrenilmesini sağlamak.
Ön Koşullar _
Eş Koşullar -
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi İbrahim Zengin
Asistanlar Arş. Gör. Murat Yalçın
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13.00: 16.45, İKÜ CATs Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 13.00: 16.45, İKÜ CATs Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Öğrencilerin, çalışmalarında ve izledikleri filmlerde kurgunun önemini kavramaları ve bu doğrultuda çalışmalarını yönlendirebilmeleri için anılan konular teorik ve pratik örnekleriyle birlikte ortaya konulacak, karşılıklı tartışma ve yeni fikirlerin denendiği pratik çalışmalar gerçekleştirilecektir.

Temel Kaynaklar

 Küçükerdoğan B., Sinemada Kurgu ve Eisenstein, Hayalbaz Kitap, İstanbul, 2010.

 Küçükerdoğan, Bülent – Yavuz, Turhan – Zengin, İbrahim, Video ve Film Kurgusuna Giriş, Es Yayınları, 2005.

 Sokolov, Aleksey G. “Sinemada ve Televizyonda Görüntü Kurgusu”, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2007.

Diğer Kaynaklar

Dmytryk, Edward, Dmytryk, Jean Porter “Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu”, Doruk Yayınları, İstanbul, 2007.

Monaco, James “Bir Film Nasıl Okunur?”, Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2002.

Murch, Walter “Göz Kırparken”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2007.

Mascelli, V. Joseph. “Sinemanın 5 Temel Ögesi”, İmge Kitabevi, Ankara, 2002.

 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtılarak, amaç ve içeriğinin anlatılması. Sözel Anlatım
2. Hafta Sinemanın temel öğelerinin anlatılması. Uygulama
3. Hafta Planın tarifi ve örneklerle gösterilmesi. Uygulama
4. Hafta Sahnenin tarifi ve örneklerle gösterilmesi. Uygulama
5. Hafta Sekansın tarifi ve örneklerle gösterilmesi. Uygulama
6. Hafta Sekansın tarifi ve örneklerle gösterilmesi. Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Devamlılık kurgusunun temel ilkeleri ve gelişimi. Uygulama
9. Hafta Kurgu Kuramları, Sovyet sinemacıların geliştirdiği kuramların anlatılması. Uygulama
10. Hafta Sinemasal zaman ve sinemasal uzamın kurgu öğesi olarak kullanılması. Uygulama
11. Hafta Kurgu ile anlam yaratmanın örneklerle anlatılması. Uygulama
12. Hafta Kurguda ses ve müzik kullanımının etkilerinin örneklerle anlatılması. Uygulama
13. Hafta Belgesel film kurgusunun farklılıkları ve örneklerle anlatılması. Uygulama
14. Hafta Müzik kliplerinin kurgusu ve örneklerle anlatılması. Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kurgunun sinemadaki işlevlerini kavrayacak
ÖÇ-2Sinemanın temel öğelerini kavrayacak
ÖÇ-3Müzik kliplerinin kurgusunu yapabilecek
ÖÇ-4Görseller üzerinde çeşitli kurgular yapabilecek
ÖÇ-5Belgesel film kurguları hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ-6Kurguda ses ve müzik öğelerini öğrenecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6