SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI (Ders bu dönem açılmayacaktır.)
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM7105
SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI (Ders bu dönem açılmayacaktır.)
1/2/0
SA
TÜRKÇE
4
Dersin Amacı
Sanal gerçeklikle bireyler için üç boyutlu sanal bir ortam yaratılarak gerçeğe yakın deneyim tecrübesi yaşamalarını sağlamak amacıyla farklı disiplinleri bir araya getiren uygulamaları ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özlem MALATYALIOĞLU
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
_Ders bu dönem açılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
Bastiaens, T., Wood, L. C., & Reiners, T. (2014). New landscapes and new eyes: The role of virtual world design for supply chain education. Ubiquitous Learning: An International Journal. Boas, Y. A. G. V. (2013). Overview of virtual reality technologies. In Interactive Multimedia Conference 2013. Freina, L., & Ott, M. (2015). A Literature Review on Immersive Virtual Reality in Education: State Of The Art and Perspectives. Proceedings of eLearning and Software for Education (eLSE)(Bucharest, Romania, April 23--24, 2015).
Diğer Kaynaklar
_
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sanal Gerçeklik Literatür taraması
Uygulama
3. Hafta
Sanal Gerçeklik Enformatik İlişkisi/ Programa Giriş
Uygulama
4. Hafta
Program uygulama model
Uygulama
5. Hafta
Model ve kodlama
Uygulama
6. Hafta
Ara Sınav
7. Hafta
Model ve animasyon çalışması
Uygulama
8. Hafta
Animasyon çalışması
Uygulama
9. Hafta
Yapılan animasyon çalışmasının dijital ortamdan dijital ortama aktarımı
Uygulama
10. Hafta
Proje çalışması
Uygulama
11. Hafta
Proje çalışması
Uygulama
12. Hafta
Proje çalışması
Uygulama
13. Hafta
Proje çalışması
Uygulama
14. Hafta
Final Proje Sunumu
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
0
Projeler
1
0
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Üç boyutlu ortamda sanal dünyalar üretebilecektir.
ÖÇ-2
Ulusal ve Uluslararası düzeyde tasarımlar üretebilecekler.
ÖÇ-3
Yaratıcılığını sanal ortama aktarabilecekler.
ÖÇ-4
Disiplinler arası tasarımlar üretebilecekler.
ÖÇ-5
Güncel teknolojik araçları tanıyacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.