Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM7105 SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI (Ders bu dönem açılmayacaktır.) 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Sanal gerçeklikle bireyler için üç boyutlu sanal bir ortam yaratılarak gerçeğe yakın deneyim tecrübesi yaşamalarını sağlamak amacıyla farklı disiplinleri bir araya getiren uygulamaları ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özlem MALATYALIOĞLU
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri _Ders bu dönem açılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar Bastiaens, T., Wood, L. C., & Reiners, T. (2014). New landscapes and new eyes: The role of virtual world design for supply chain education. Ubiquitous Learning: An International Journal. Boas, Y. A. G. V. (2013). Overview of virtual reality technologies. In Interactive Multimedia Conference 2013. Freina, L., & Ott, M. (2015). A Literature Review on Immersive Virtual Reality in Education: State Of The Art and Perspectives. Proceedings of eLearning and Software for Education (eLSE)(Bucharest, Romania, April 23--24, 2015).
Diğer Kaynaklar _
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Sanal Gerçeklik Literatür taraması Uygulama
3. Hafta Sanal Gerçeklik Enformatik İlişkisi/ Programa Giriş Uygulama
4. Hafta Program uygulama model Uygulama
5. Hafta Model ve kodlama Uygulama
6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta Model ve animasyon çalışması Uygulama
8. Hafta Animasyon çalışması Uygulama
9. Hafta Yapılan animasyon çalışmasının dijital ortamdan dijital ortama aktarımı Uygulama
10. Hafta Proje çalışması Uygulama
11. Hafta Proje çalışması Uygulama
12. Hafta Proje çalışması Uygulama
13. Hafta Proje çalışması Uygulama
14. Hafta Final Proje Sunumu
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 0
Projeler 1 0
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Üç boyutlu ortamda sanal dünyalar üretebilecektir.
ÖÇ-2Ulusal ve Uluslararası düzeyde tasarımlar üretebilecekler.
ÖÇ-3Yaratıcılığını sanal ortama aktarabilecekler.
ÖÇ-4Disiplinler arası tasarımlar üretebilecekler.
ÖÇ-5Güncel teknolojik araçları tanıyacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5