Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / GİRİŞİMCİLİK (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

GİRİŞİMCİLİK (Ders bu dönem açılmayacaktır.)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM7107 GİRİŞİMCİLİK (Ders bu dönem açılmayacaktır.) 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dersin amacı çerçevesinde girişim ve girişimci kavramlarıyla ilgili konu başlıklarının öğrenilmesi, girişimcilikle ilgili anahtar kavramların açıklanması hedeflenmektedir. Bu çerçevede söz konusu konu başlıklar ve kavramlarla ilgili örnekler de ders kapsamında irdelenerek, teorik yaklaşımların uygulama örnekleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca teknolojik değişimlerin medyana getirdiği yeni girişimcilik fırsatları değerlendirilerek bu fırsatların ekonomik yaşamla olan ilişkisi üzerinde de durulacaktır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -Ders bu dönem açılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar

Girişimcilik, Cinius Yayınları, 2017.

 
Prof. Dr. Hikmet Karadal, Girişimcilik, Beta Yayınları, 2016.

 

Diğer Kaynaklar Tina L. Seelig K, İnovasyon - Girişimcilik Üzerine Yaratıcı Çalışmalar , Kuraldışı  Yayınları, 2010.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Girişimcilik kavramını ele alınması. Sözlü Anlatım
2. Hafta Dünyadaki çeşitli başarılı girişimcilik örneklerinin irdelenmesi. Sözlü Anlatım
3. Hafta Girişimcilik sürecinde bireylerin kazanması gereken genel yetilerin incelenmesi. Sözlü Anlatım
4. Hafta Güncel ekonomik yaşamın dinamiklerinin kavranması. Sözlü Anlatım
5. Hafta Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ekonomik yaşamdaki rolünün ve öneminin kavranması. Sözlü Anlatım
6. Hafta Küçük ve orta ölçekli işletmelerin girişimcilik faaliyetlerinin incelenmesi. Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Girişimcilik sürecindeki risklerin ve kazançların neler olduğunun ele alınması. Sözlü Anlatım
9. Hafta Bir iş fırsatının girişimciliğe dönüştürülmesindeki süreçlerin incelenmesi. Sözlü Anlatım
10. Hafta Yeni iletişim teknolojilerinin ekonomik yaşam üzerindeki etkilerinin ele alınması Sözlü Anlatım
11. Hafta Yeni iletişim teknolojileri ve girişimcilik süreci arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sözlü Anlatım
12. Hafta Yeni teknolojiler doğrultusunda geliştirilebilecek girişimlerin yürütülmesi için bireylerin kazanması gereken yetilerin neler olduğunun irdelenmesi. Sözlü Anlatım
13. Hafta Bir girişimcilik projesinin finansal, stratejik planlamalarının yapılması ve uygulamaya konulması. Sözlü Anlatım
14. Hafta Bir girişimcilik projesinin finansal, stratejik planlamalarının yapılması ve uygulamaya konulması.Genel Tekrar Sözlü Anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 0
Projeler 1 0
Derse Devam / Katılım 1 10
Sözlü Sunum 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Görsel tasarım ve öğelerini aktif kullanarak yaratıcı tasarımlar üretebilecek.
ÖÇ-2Ulusal ve Uluslararası düzeyde tasarımlar üretebilecek.
ÖÇ-3Yaratıcılığını dijital boyama tekniğiyle tasarımlara aktarımlar yapabilecek.
ÖÇ-4Animasyon, film, reklam,yeni medya,oyun ve diğer sektörler için basılı ya da dijital içerik üretebilecek.
ÖÇ-5Dijital boyama alanında kendini geliştirecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5