Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÜÇ BOYUTLU DİJİTAL TASARIM II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM6105 ÜÇ BOYUTLU DİJİTAL TASARIM II 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Autodesk Maya yazılımı kullanılarak, görselleştirme unsurlarının 3 boyutlu mekan, karakter ve obje üzerindeki etkilerinin dijital ortamda incelenmesi ile birlikte modelleme, renklendirme, doku atama ve aydınlatma çalışmalarının uygulamalı bir şekilde gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar Arş. Gör. Sevim Karaalioğlu
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15.00-17.50, İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12.00-13.00, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar Keller, E., Introducing ZBrush 3rd Edition, Sybex, 2012
Diğer Kaynaklar -

Kerlow, Isaac, The Art of 3D Computer Animation and Effects, John Wiley & Sams Inc., 2009

Taylor, Angie, Design Essentials for The Motion Media Artists, Focal Press, 2011

Stanchfield, Walt, Drawn to Life, Focal Press, 2013

Bacher, Hans, Dream Worlds, Focal Press, 2008

White, Tony, How To Make Animated Films, Focal Press, 2009

Tillman Bryan, Creative Character Design, Focal Press, 2011

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijital tasarım ve tasarımın gelişiminin aktarılması Sözlü Anlatım
2. Hafta Görselleştirme ve kavramsallaştırmanın dijital olarak aktarılması Uygulama
3. Hafta Dijital ortamda belirli bir konsept doğrultusunda karakter çalışması Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
4. Hafta Dijital ortamda belirli bir konsept doğrultusunda mekan çalışması Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
5. Hafta Dijital ortamda belirli bir konsept doğrultusunda prop çalışması Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
6. Hafta Dijital ortamda mekan-karakter-prop ilişkisinin sinematografisi Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Dijital ortamda renk, doku ve aydınlatma çalışmaları Uygulama
9. Hafta Dijital ortamda renk, doku ve aydınlatma çalışmaları Uygulama
10. Hafta Dijital ortamda render çalışması Uygulama
11. Hafta Dijital ortamda dinamik efekt çalışması Uygulama
12. Hafta Dijital ortamda dinamik efekt çalışması Uygulama
13. Hafta Dijital ortamda proje değerlendirmesi Uygulama
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Üç boyutlu tasarımlar üretebilecek.
ÖÇ-2Üç boyutlu ortamda tasarım temellerini güncel programlarda uygulamayı öğrenecek.
ÖÇ-3Duygu ve düşüncenin görselleştirmeni öğrenerek yaratıcı tasarımlar üretir. (Karakter tasarımı, mekan tasarımı, animasyon v.b. )
ÖÇ-4Ulusal ve uluslararası düzeyde projeler yürütmeyi ve üretmeyi öğrenir
ÖÇ-5Görsel yaratıcılığını ve görsel okuryazarlığını geliştirecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5