Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MULTİMEDYA UYGULAMA TEKNİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM6106 MULTİMEDYA UYGULAMA TEKNİKLERİ 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Multimedya’da detaylı projelerin oluşturuluşunu incelemek, multimedya tanıtım ve reklam mecralarını tanımak, multimedya’nın bu çözümlerin sosyal medyayla etkileşimini değerlendirmek.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Cem Uçar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı,09.00-11.45, İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 17.00-18.00, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar -Costello, V.,Multimedia Foundations: Core Concepts for Digital Design 2nd Edition, 2016
Diğer Kaynaklar

Öztürk A., Perkmen, S., Multimedya ve Görsel Tasarım, Profil Kitap, 2009

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve metin çözümlemesi kavramlarının kuramsal irdelenmesi. Sözlü Anlatım
2. Hafta İletişim sürecinde yazılı metinlerin işlevleri. Uygulama
3. Hafta Metin çözümleme bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması. Uygulama
4. Hafta Metin çözümleme bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması. Uygulama
5. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında edimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde edimsel düzlemin çözümlenmesi.Konsept,mekan ve karakter Modelleme Uygulama
6. Hafta Ara Sınav -
7. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında izleksel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde izleksel düzlemin çözümlenmesi. Uygulama
8. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında anlamsal düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde anlamsal düzlemin çözümlenmesi. Uygulama
9. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında söz dizimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz dizimsel düzlemin çözümlenmesi. Uygulama
10. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında söz dizimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz dizimsel düzlemin çözümlenmesi Uygulama
11. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında söz dizimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz dizimsel düzlemin çözümlenmesi Uygulama
12. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında söz dizimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz dizimsel düzlemin çözümlenmesi Uygulama
13. Hafta Metinler üzerinde öğrenilen yöntem aracılığıyla çözümlemelerin yapılması. Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Multimedya tanıtım ve reklam araçlarını tanıyacak.
ÖÇ-2DVD authoring, advergame, mobil cihazlar, POI ve benzeri uygulamaların hangi araçlarla yapılabildiğini öğrenecek.
ÖÇ-3Yüksek adette toplu üretim için gereken kriterleri tanıyacak.
ÖÇ-4DVD üzerinde bir proje hazırlayabilir olacak.
ÖÇ-5Internet üzerinde multimedya’yı kullanabiliyor olacak.
ÖÇ-6Bir multimedya projesinin geri dönüşünü takip etmek için farklı araçları tanıyacak.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6