|
Dersin Amacı |
• Kurumsal iletişim yönetimi dersinde temel amaç, havacılık sektöründe kurumun değerlerine sahip çıkmak, çalışanları motive etmek, güçlü marka yaratmak için güçlü kurum kültürü yaratmayı desteklemek ve aynı zamanda kurumsal varoluş anlamında bir kurumun kapsadıklarını bir araya getirmek noktasında pozitif imaj yaratmanın önemini aktarmaktır. Bu bağlamda şeffaf, güvenilir ve güçlü bir kurum algısı yaratmak ve bu algıyı korumak ve güçlendirmek havacılık sektöründe yer almayı amaçlayan öğrencilerimizin kurumsal bağlılık algısını güçlendirmek hedeflenmektedir.
|
Ön Koşullar |
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ |
Eş Koşullar |
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ |
Özel Koşullar |
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Sadiye Oya Işıkçı |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
DERS, BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
- Anlatım (sunu), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi ve grup çalışması metotları ile bilgisayar destekli öğretim teknikleri kullanılmaktadır. |
Temel Kaynaklar |
- Prof Dr. Önder BARLI, Dr. İbrahim AVCI ''İletişim Yönetimi (Genel,Teknik ve Kurumsal İletişim) Ekin Yayınları 2014 |
Diğer Kaynaklar |
- Oskay ÜNSAL 'İletişim'in ABC'si'', İnkılapYayıncılık, İstanbul 2018 |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Kurumsal İletişim Yönetimi ile İlgili Kavramlar |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
2. Hafta |
Kurumsal İletişim Kavramı, Tanımı ve Kapsamı
Bir Süreç Olarak İletişim ve Ögeleri |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
3. Hafta |
Kurumsal İletişimin İlkeleri, İşlevleri ve Amaçları |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
4. Hafta |
Kurumsal İletişime Stratejik Bakış, Kurumsal İletişimin Etkileşim İçinde Olduğu Alanlar |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
5. Hafta |
Havayolu Sektöründe Kurumsal İletişimin Önemi |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
6. Hafta |
Kurumsal Kültür’de İletişimin Önemi, Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler
|
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
7. Hafta |
Kurumsal İletişim Ağ Modelleri
|
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
8. Hafta |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
9. Hafta |
Kurum Kültürü Kavramı, Önemi, Özellikleri, Fonksiyonları ve Sınıflandırılması |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
10. Hafta |
Kurum Kimliğinin Oluşturulması ve Oluşturan Unsurlar |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
11. Hafta |
Kurumsal Tasarım Ve Görsel Kimlik, Kurumsal İmaj,
Marka Ve Reklam Yönetimi
|
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
12. Hafta |
Kurumsal İmaj Yönetimi Yaklaşımları, Kurumsal Marka Mimarisi |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
13. Hafta |
Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya, Yeni Medya Anlayışı, Sosyal Medya'da On-Line Kurumsal İletişim Örnekleri |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
14. Hafta |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ve Halkla İlişkiler |
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi |
15. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
16. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
17. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |