Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHK0532 KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 • Kurumsal iletişim yönetimi dersinde temel amaç, havacılık sektöründe kurumun değerlerine sahip çıkmak, çalışanları motive etmek, güçlü marka yaratmak için güçlü kurum kültürü yaratmayı desteklemek ve aynı zamanda kurumsal varoluş anlamında bir kurumun kapsadıklarını bir araya getirmek noktasında pozitif imaj yaratmanın önemini aktarmaktır. Bu bağlamda şeffaf, güvenilir ve güçlü bir kurum algısı yaratmak ve bu algıyı korumak ve güçlendirmek havacılık sektöründe yer almayı amaçlayan öğrencilerimizin kurumsal bağlılık algısını güçlendirmek hedeflenmektedir.


Ön Koşullar KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
Eş Koşullar KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Sadiye Oya Işıkçı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS, BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım (sunu), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi ve grup çalışması metotları ile bilgisayar destekli öğretim teknikleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar - Prof Dr. Önder BARLI, Dr. İbrahim AVCI ''İletişim Yönetimi (Genel,Teknik ve Kurumsal İletişim) Ekin Yayınları 2014
Diğer Kaynaklar - Oskay ÜNSAL  'İletişim'in ABC'si'', İnkılapYayıncılık, İstanbul 2018  
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kurumsal İletişim Yönetimi ile İlgili Kavramlar Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta Kurumsal İletişim Kavramı, Tanımı ve Kapsamı Bir Süreç Olarak İletişim ve Ögeleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta Kurumsal İletişimin İlkeleri, İşlevleri ve Amaçları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Kurumsal İletişime Stratejik Bakış, Kurumsal İletişimin Etkileşim İçinde Olduğu Alanlar Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Havayolu Sektöründe Kurumsal İletişimin Önemi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta Kurumsal Kültür’de İletişimin Önemi, Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Kurumsal İletişim Ağ Modelleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Kurum Kültürü Kavramı, Önemi, Özellikleri, Fonksiyonları ve Sınıflandırılması Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta Kurum Kimliğinin Oluşturulması ve Oluşturan Unsurlar Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta Kurumsal Tasarım Ve Görsel Kimlik, Kurumsal İmaj, Marka Ve Reklam Yönetimi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta Kurumsal İmaj Yönetimi Yaklaşımları, Kurumsal Marka Mimarisi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya, Yeni Medya Anlayışı, Sosyal Medya'da On-Line Kurumsal İletişim Örnekleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ve Halkla İlişkiler Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Kurumsal İletişimin Havacılıkta Sektörel Öneminin Kavranması
ÖÇ-2Doğru ve Etkin bir Kurumsal İletişim Becerisi Kazanmak
ÖÇ-3Ekip Çalışmasında Proaktif ve Etkin İletişim Kurabilmek
ÖÇ-4Kurum Kültürü Yaratmada Etkin İletişim Becerisi Kazanmak
ÖÇ-5Havacılık Emniyeti ve Güvenliğinin Sağlanmasında Doğru ve Etkin İletişim Becerisi Kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5