Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA İLKELERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHK0537 PAZARLAMA İLKELERİ 2/0/0 SA 2
Dersin Amacı
  Pazarlama kavramlarının anlaşılması, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmek için ihtiyaç duyulan pazarlama yönetimi bilgilerinin temelinin kavranması
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS, BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, sunum, örnek olaylar
Temel Kaynaklar -Pazarlama İlkeleri, Prof . Dr. İsmet Mucuk ,  Türkmen Kitapevi, İstanbul 2017
Diğer Kaynaklar -Ders notları, makaleler, sektörel yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta Pazarlama Karması Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta Ürün, Fiyat Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta Dağıtım, Tutundurma Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta Ödevler Ödevler
8. Hafta Ödevler Ödevler
9. Hafta Pazarlama Yönetimi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Havacılık Sektörü Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Havacılık Sektörü Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta Uluslararası Pazarlama ve Havacılık Sektörü Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta Uluslararası Pazarlama ve Havacılık Sektörü Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama temel kavramlarının anlaşılması
ÖÇ-2Pazarlamanın işletme içerisindeki yerini ve uygulama alanlarını anlamak
ÖÇ-3Pazarlamada yeni trendler ve iş modelleri hakkında bilgi edinmek
ÖÇ-4Stratejik pazarlama yönetiminin temeli olan pazarlama karması kavramının anlaşılması
ÖÇ-5Güncel haberlere pazarlama açısından bakmak
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5