Bu eğitimde kurum kültürünün ayrıntıları, kurumun başarı veya başarısızlığındaki etkileri, kurum kültüründen direkt etkilenen kurumsal uyum ve birlikte iş yapma kuralları, davranışları ve ilkeleri olarak tanımlanabilecek iş hayatındaki etik ilkeler, kurum kültürünün ve kurum içi iletişimin bir işletme ve marka için önemi paylaşılacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Nur Budaklıer, o.sonmezoglu@iku.edu.tr
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Akıncı, Z. Beril.(2003), Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, Cep Üniversitesi, İstanbul
Goffee Rob ve Jones Gareth (2002), Kurum Kültürü, Çev: Kıvanç Kutmu, MediaCat Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel kavramlar
Anlatım
2. Hafta
Kurum Kültürü ve özellikleri
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Kurum Kültürünün boyutları ve işlevleri
Anlatım, tartışma
4. Hafta
Kurum kültürünün davranışa yansıması
Anlatım, tartışma
5. Hafta
Kurumsal aidiyet ve uyum
Anlatım, tartışma
6. Hafta
Kurum kültürünün sınıflandırılması
Anlatım, tartışma
7. Hafta
Vize
Vize Sınavı
8. Hafta
Vizyon, Misyon, değerler
Anlatım, tartışma
9. Hafta
Kurum kültüründe liderin rolü
Anlatım, tartışma
10. Hafta
Örgütsel iletişim, örgütsel iletişim ve kurum kültürü ilişkisi
Anlatım, tartışma
11. Hafta
İç ve dış paydaşlar açısından kurum kültürünün önemi
Anlatım, tartışma
12. Hafta
Marka kavramı ve marka değerinin korunmasının kurumsal kültürdeki yeri
Anlatım, tartışma
13. Hafta
Havayolu taşımacılığnda hizmet kalitesi ile kurum kültürünün ilişkisi
Anlatım, tartışma
14. Hafta
Genel tekrar
Soru cevap
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kurum kültürü ve iç iletişim ile ilgili kavramları tanımlayıp açıklayabilir
ÖÇ-2
Örgütlerde kurum kültürünün oluşturulması, korunması ve değiştirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir
ÖÇ-3
Kurumlarda kurum kültürü geliştirme ve iç iletişim çalışmalarının bir parçası olarak görev alabilir
ÖÇ-4
Yönetim teorilerini bilir
ÖÇ-5
Marka olmanın ve marka değerini korumanın önemini bilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2
Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3
Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4
İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5
Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6
Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8
Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9
Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak