Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KURUMSAL KÜLTÜR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHK0636 - KURUMSAL KÜLTÜR 2/0/0 SA 2
Dersin Amacı
 Bu eğitimde kurum kültürünün ayrıntıları, kurumun başarı veya başarısızlığındaki etkileri, kurum kültüründen direkt etkilenen kurumsal uyum ve birlikte iş yapma kuralları, davranışları ve ilkeleri olarak tanımlanabilecek iş hayatındaki etik ilkeler, kurum kültürünün ve kurum içi iletişimin bir işletme ve marka için önemi paylaşılacaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Nur Budaklıer, o.sonmezoglu@iku.edu.tr
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar  

Akıncı, Z. Beril.(2003), Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, Cep Üniversitesi, İstanbul

Goffee Rob ve Jones Gareth (2002), Kurum Kültürü, Çev: Kıvanç Kutmu, MediaCat Yayınları

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel kavramlar Anlatım
2. Hafta Kurum Kültürü ve özellikleri Anlatım, tartışma
3. Hafta Kurum Kültürünün boyutları ve işlevleri Anlatım, tartışma
4. Hafta Kurum kültürünün davranışa yansıması Anlatım, tartışma
5. Hafta Kurumsal aidiyet ve uyum Anlatım, tartışma
6. Hafta Kurum kültürünün sınıflandırılması Anlatım, tartışma
7. Hafta Vize Vize Sınavı
8. Hafta Vizyon, Misyon, değerler Anlatım, tartışma
9. Hafta Kurum kültüründe liderin rolü Anlatım, tartışma
10. Hafta Örgütsel iletişim, örgütsel iletişim ve kurum kültürü ilişkisi Anlatım, tartışma
11. Hafta İç ve dış paydaşlar açısından kurum kültürünün önemi Anlatım, tartışma
12. Hafta Marka kavramı ve marka değerinin korunmasının kurumsal kültürdeki yeri Anlatım, tartışma
13. Hafta Havayolu taşımacılığnda hizmet kalitesi ile kurum kültürünün ilişkisi Anlatım, tartışma
14. Hafta Genel tekrar Soru cevap
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kurum kültürü ve iç iletişim ile ilgili kavramları tanımlayıp açıklayabilir
ÖÇ-2Örgütlerde kurum kültürünün oluşturulması, korunması ve değiştirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir
ÖÇ-3Kurumlarda kurum kültürü geliştirme ve iç iletişim çalışmalarının bir parçası olarak görev alabilir
ÖÇ-4Yönetim teorilerini bilir
ÖÇ-5Marka olmanın ve marka değerini korumanın önemini bilir
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5