Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHK0581 HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Yoğun rekabet ortamında işletmelerin iş hedefleri üzerine yapılanan iletişim stratejisi olarak bilinen halkla ilişkiler disiplini, bir çok disiplinden beslenmektedir. Halkla ilişkiler her alanda varlık gösterebilmekte, bugünün iletişimini yönetirken yarını da kurgulamaktadır. Kurumlar iletişim yönetimi sürecinde iletişim araç ve yöntemlerinden destek alırken iş hedefleri ile iletişim hedefleri aynı çatı altında buluşturulmaktadır. Bu dersin de amacı işletmelerin hedef kitle ile iletişiminde köprü vazifesi gören halkla ilişkiler disiplininin görev alanı ve iki  yönlü faydanın sağlanması konusundaki işlevlerinin açıklanmasıdır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri ÖĞR.GÖR.İREM AYDOĞDU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 13:00-14:50 İncirli Yerleşkesi 3A01
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 13:00-14:50 İncirli Yerleşkesi 3A01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım ,araştırma,tartışma,örnekleme
Temel Kaynaklar - Balta Peltekoğlu ,Filiz, (2016).Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları

-Okay, A; Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayıncılık, İstanbul.

Diğer Kaynaklar -Tez makale
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla ilişkiler kavramı ve tarihsel gelişimi Anlatım, Örnekleme
2. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim sürecindeki ilk örneklerve modeller Anlatım, Örnekleme
3. Hafta Halkla ilişkilerin ilişkili olduğu disiplinler Anlatım, Örnekleme
4. Hafta Halkla ilişkiler aşamaları Anlatım, Örnekleme
5. Hafta Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı kavramları Anlatım, Örnekleme
6. Hafta Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle Anlatım, Örnekleme
7. Hafta Sosyal sorumluluk ve sponsorluk kavramları ve halkla ilişkiler ile ilişkisi Anlatım, Örnekleme
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Halkla ilişkilerde Etkin İletişimin Rolü Anlatım, Örnekleme
10. Hafta Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler Anlatım, Örnekleme
11. Hafta Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi Anlatım, Örnekleme
12. Hafta Halkla ilişkiler ve ikna Anlatım, Örnekleme
13. Hafta Dijital halkla ilişkiler ve online itibar yönetimi Anlatım, Örnekleme
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, Örnekleme
15. Hafta Final sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-1Halkla ilişkiler uzmanlığının gereklerini tanıtmak
ÖÇ-2Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan işlevleri
ÖÇ-3Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan ilke ve kuralları belirtmek
ÖÇ-4Halkla İlişkiler etkinliklerini belirlemek
ÖÇ-5Halkla İlişkiler yöntemlerinin pratik uygulamalarını öğrenciye aktarmak
Program Çıktıları
PÇ-1İktisad, işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Emniyet Yönetim sistemleri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-3Diksiyon ve Anons alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-4İkram ve Servis alanlarında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Temel İlkyardım alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-6Ekip Kaynak Yönetimi alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-7Uçuş Emniyet Mock Up alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Acil Durum Operasyonları ve Emniyet Usulleriyle ilgili bilgi sahibi olmak
PÇ-9Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanı hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5