Yoğun rekabet ortamında işletmelerin iş hedefleri üzerine yapılanan iletişim stratejisi olarak bilinen halkla ilişkiler disiplini, bir çok disiplinden beslenmektedir. Halkla ilişkiler her alanda varlık gösterebilmekte, bugünün iletişimini yönetirken yarını da kurgulamaktadır. Kurumlar iletişim yönetimi sürecinde iletişim araç ve yöntemlerinden destek alırken iş hedefleri ile iletişim hedefleri aynı çatı altında buluşturulmaktadır. Bu dersin de amacı işletmelerin hedef kitle ile iletişiminde köprü vazifesi gören halkla ilişkiler disiplininin görev alanı ve iki yönlü faydanın sağlanması konusundaki işlevlerinin açıklanmasıdır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
ÖĞR.GÖR.İREM AYDOĞDU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-14:50 İncirli Yerleşkesi 3A01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 13:00-14:50 İncirli Yerleşkesi 3A01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım ,araştırma,tartışma,örnekleme
Temel Kaynaklar
- Balta Peltekoğlu ,Filiz, (2016).Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları
-Okay, A; Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayıncılık, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-Tez makale
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Halkla ilişkiler kavramı ve tarihsel gelişimi
Anlatım, Örnekleme
2. Hafta
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim sürecindeki ilk örneklerve modeller