Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mobil Programlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
CSE0406 Mobil Programlama 2/0/2 SA İngilizce 6
Dersin Amacı
Apple iPhone, Google Android, Microsoft Windows Mobile gibi yeni nesil, üstün yetenekli mobil cihazların ve platformların ortaya çıkışı, uygulama geliştiriciler için yeni imkanlar yaratmış bulunmaktadır. Bu ders, mobil ortam uygulamalarını programlama, kullanma ve bunların insan bilgisayar etkileşimi tasarımları üzerinde duracak olup ders kapsamında öğrencilerden, küçük kollektif tasarım grupları oluşturarak, cep telefonları için bir mobil uygulamayı önermeleri, incelemeleri ve dokümante etmeleri istenecektir. Derste hem Apple iPhone, hem Google Android, hem de Microsoft Windows Mobile için geliştirme modelleri incelenecektir. Ders daha çok Android üzerinden yürüyecek olsa da Windows Mobile ve iOS geliştirme de görülecektir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Özgür Can TURNA
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Powerpoint sunumlar üzerinden programları kodlarını inceleme ve tartışma

-Java programlama teknikleri kullanarak Android tabanlı kod kümeciklerini inceleme

-Anlık Android IDE kullanarak kod kümeciklerinin calışmalarını yerinde izleme. 
Temel Kaynaklar - Advanced Android Application Development, Addison-Wesley Professional; Fourth edition

ISBN-10: 0133892387

- Programming Android: Java Programming for the New Generation of Mobile Devices, O'Reilly Media; Second Edition edition

ISBN-10: 1449316646

Diğer Kaynaklar -https://developer.android.com/courses/fundamentals-training/overview-v2
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Android'e Giriş
2. Hafta Android Market ve Ugulamaları, Ticari Boyutu
3. Hafta ADT Plugin kullanarak ilk uygulama
4. Hafta Java kullanarak Anroid uygulama yazma
5. Hafta SharedPreferences, Buttons, Nested Layouts, Intents, AlertDialogs, Inflating XML Layouts vethe Manifest File
6. Hafta Assets, AssetManager, Tweened Animations, Handler, Menus and Logging Error Messages
7. Hafta Listening for Touches and Gestures, Manual Frame-B,Frame Animation, Graphics, Sound, Threading, SurfaceView and SurfaceHolder
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Property Animation, ViewPropertyAnimator, AnimatorListener, Thread-Safe Collections, Default SharedPreferences for an Activity
10. Hafta İki Boyutlu Grafikler, SensorManager, Multitouch Events and Toasts
11. Hafta Çoklu aktiviteler, ListActivity, AdapterViews, Adapters, SQLite, GUI Styles, Menu Kaynakları
12. Hafta Google Maps API, GPS, LocationManager, MapActivity, MapView and Overlay
13. Hafta Medya Kütüphanesi ve Galeri Uygulamaları
14. Hafta Resim Çekme, Video oynatma ve Serializing Data Web Servisleri
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 50


ÖÇ-1Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilme becerisi
ÖÇ-2Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri yaratabilme
ÖÇ-3 Farklı cihaz ve platformlarda uygulanabilir web siteleri tasarlama ve geliştirme
ÖÇ-4 Cihaza özel, yerel uygulamalar tasarlama ve geliştirme
ÖÇ-5Çeşitli yazılım geliştirme kitlerini (SDK), çatı ve araç takımlarını araştırma ve uygulama.
ÖÇ-6Ekip bazlı bir mobil uygulama üzerinde işbirliği yapma
ÖÇ-7Mobil uygulamaları çevrim içi mağazalara sürme ve buralarda pazarlama
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7