Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Müşteri Deneyimi Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IE0416 Müşteri Deneyimi Yönetimi 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Müşteri Deneyimi Yönetimi dersi, öğrencilerin çeşitli iş ortamlarındaki müşteri deneyimlerini anlaması, analiz etmesi ve geliştirebilmesi için gerekli bilgi ve becerilerle donatmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, teorik kavramların, pratik vaka incelemelerinin ve etkileşimli alıştırmaların kombinasyonu aracılığıyla, özellikle bütüncül veri ve veri madenciliği bakış açısıyla, Makine Öğrenimi ve yapay zeka modelleri ile marka sadakati oluşturma, müşteriyi elde tutmayı artırma ve genel iş başarısını yönlendirmede müşteri deneyiminin önemini keşfedeceklerdir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Atasun Kaşbaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, tartışma, vaka analizi, soru-cevap, proje sunumu 
Temel Kaynaklar - Manning, H. ; Bodine, K. (2012). Outside In: The Power of Putting Customers at the Center of Your Business. New Harvest: Boston
- Jeanne Bliss  (2015) Chief Customer Officer 2.0: How to Build Your Customer-Driven Growth Engine - Jossey-Bass; 2nd edition (June 15, 2015)
Diğer Kaynaklar Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müşteri Deneyimi Yönetiminin temelini oluşturan tanımlar ve terminoloji Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta Müşteri Deneyimi Yönetiminin temelini oluşturan tanımlar ve terminoloji Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
3. Hafta Müşteri Deneyimi Metrikleri ve KPI'lar -1 Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
4. Hafta Müşteri Deneyimi Metrikleri ve KPI'lar -2 Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
5. Hafta Müşteri Deneyimi Stratejisi Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
6. Hafta Müşteri Merkezli Kültür Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
7. Hafta Müşterinin Sesi Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Müşteri Deneyimi Zekası Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
10. Hafta Müşteri Yolculuğu Haritası Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
11. Hafta 360 derece Müşteri Görünümü Oluşturma Anlatım, vaka analizi, soru-cevap, tartışma
12. Hafta Proje sunumları 1 Proje sunumu, tartışma
13. Hafta Proje sunumları 2 Proje sunumu, tartışma
14. Hafta Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 2 10
Projeler 1 30
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 35


ÖÇ-1Müşteri deneyimi yönetimi ilkelerini anlamak ve uygulamak
ÖÇ-2Müşteri davranışını analiz etmek, memnuniyeti ölçebilmek ve iyileştirme stratejilerini uygulamak
ÖÇ-3Müşteri odaklı bir kültür geliştirebilmek ve veriye dayalı karar vermek için teknolojiyi kullanmak
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3