Bu ders ögrencilere kariyerlerinde, toplumun ve işverenlerin gereksinimlerine göre ürün yönetimi ve gelistirme projelerinde çalışmak için gerekli anahtar becerileri kazandırmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler bilimsel ve pratik bilgiler eşliğinde piyasayı nasıl analiz edeceklerini, analitik düşünmeyi ve ürün ve mühendislik odaklı bir proje ortamında çalışmayı öğrenirler. Bu beceri seti ile öğrenci, bir ürünün fikir aşamasından piyasaya sürülüşüne kadar tüm yaşam döngüsü boyunca çeşitli alanlarda sorumluluk üstlenebilir.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
• Eichinger, I. et al (2021): Connecting to Place, People, and Past: How Products Make Us Feel Grounded.
• Eyal, N. (2014). Hooked: How to build habit-forming products. Verlag Portfolio Penguin, London.
• Torres, T. (2021). Continuous discovery habits – discover products that create customer value and business value. Product talk publishing, Oregon.
• White, K. et al (2019): How to SHIFT Consumer Behaviors to be More Sustainable: A Literature Review and Guiding Framework
Diğer Kaynaklar
Slayt ve ders notları, videolar, oyunlaştırma, Harvard vaka çalışmaları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ürün yönetiminin hedefleri
Anlatım, video ve grup tartışması, kısa video oluşturma
2. Hafta
Piyasa ve rakip analizi
Anlatım, internet araştırması, sunum, panel tartışması, vaka çalışması
3. Hafta
Müşteri beklentileri ve karar verme süreci
Anlatım, ‘persona’ yaratımı, internet araştırması, podcast kaydı
4. Hafta
Ürün stratejisi, iş modelleri
Anlatım, vaka çalışması, video, grup ve panel konuşması
5. Hafta
Inovasyon yönetimi
Anlatım, video ve metin, Powtoon
6. Hafta
Ürün niteliği belirleme I
Anlatım, panel tartışması
7. Hafta
Ürün niteliği belirleme II
Anlatım, vaka çalışması, kısa sınav
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ürün geliştirme sırasında ortaya çıkabilecek sorunlar
Anlatım, grup konuşması, problem çözme
10. Hafta
Ziyaretçi konusmaci: Çin otomotiv piyasasinda başarılı ürün yönetimi
Anlatım
11. Hafta
Piyasaya sürülüş stratejisi
Anlatım, sosyal medya araştırması, sunum, video vaka çalışması
12. Hafta
Uluslararası pazarlama
Anlatım, video, video yoluyla vaka çalışması
13. Hafta
Ürünün performansının değerlendirilmesi, ürün yaşam döngüsü yönetimi I
Anlatım, vaka çalışması, panel tartışması
14. Hafta
Ürünün performansının değerlendirilmesi, ürün yaşam döngüsü yönetimi II
Anlatım, kısa sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
8
20
Projeler
1
30
Derse Devam / Katılım
13
15
Final
1
35
ÖÇ-1
Bir kuruluşta çalışan ürün yöneticisinin rolü ve sorumluluklarını tanıma
ÖÇ-2
Müşterilerin bakış açısını empatik bir şekilde benimseyebilme, müşteri ihtiyaçlarını belirleyebilme ve ürün satın alma motivasyonunu anlama
ÖÇ-3
Karlılık, rakip faaliyetleri, toplum üzerindeki etki ve sürdürülebilirlik gibi yönleri de dikkate alarak yeni bir ürünün niteliklerini belirleyebilme
ÖÇ-4
Analitik ve yapıcı bir şekilde düşünme ve tartışma yetkinliğine sahip olma, ürün projesinde müşteri gereksinimlerini savunabilme
ÖÇ-5
Cazip içerik oluşturma ve oluşturulan iceriği birebir iletişimde ve dijital ortamda akıcı bir şekilde sunabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.