Özellikle çok önemli bir işletme fonksiyonu olan pazarlama konusunda öğrencilerin gerçek hayatta gerekli pazarlama kavramlarını doğru bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.
Modern 4.0-5.0 endüstri devriminin beraberinde getireceği pazarlama kavramlarını öğrencilere öğretmektir.
Dijital pazarlama kavramı konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Ethem Tarhan
Asistanlar
Arş. Gör. Oğuz Emir
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğretim üyesi öğrencilerine tavsiye etmiş olduğu ders kitabının dışında kendisine ait olan ders notlarını kullanır. Öğrenciler öğretim üyesini dinleyerek not tutarlar. Ayrıca, öğretim üyesi hazırlamış olduğu slaytları da kullanır. Bireysel ve ekip ödevleride öğrencilerin araştırma yapma, doğru karar verme ve kritik düşünme becerilerini geliştirmek için faydalı olmaktadır. Her dersin başında ödevler tartışılır. Dönem projeside öğrencileri ekip halinde çalışma yeteneklerini arttırmak ve sunum yapma becerilerini ve özgüvenlerini yükseltmek açısından faydalı olmaktadır. Her öğrenci dönem projesine katılacak ve PowerPoint sunum yapacaktır.
Öğrencilerin takım çalışmaları ile birlikte vaka çözmeleri , gerçek iş hayatna hazırlanmalarını sağlamaktadır.
Temel Kaynaklar
-Lilien, G, L & Rangaswamy, A (2002). Marketing Engineering. Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey.
Vaka çalışmaları, PowerPoint öğrenci sunumları
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama yönetimi ile ilgili dergi ve makaleler önerilmektedir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama kavramına giriş, takım proje gruplarının oluşturulması, endüstri seçiminin yapılması.
Ders notları ve slaytlar
2. Hafta
Pazarlama fonksiyonu ve önemi
"
3. Hafta
Pazarlama yönetimine giriş
"
4. Hafta
Pazarlama planı
"
5. Hafta
Hedef kitlesine göre pazarlama stratejilerinin düzenlenmesi
"
6. Hafta
Pazarlama ile satış arasındaki fark
"
7. Hafta
Reklamcılık ve Strajelileri
"
8. Hafta
Assignment review test
" Vaka çözümleri
9. Hafta
4P+S ürün, fiyatlama, dağıtım, promosyon ve satış sonrası hizmet.
10. Hafta
Ders özeti- koşullar uygun olursa teknik geziye gidilecektir.
11. Hafta
Dönem projesi çalışması- ve PowerPoint proje sunumları
12. Hafta
Teklif verme (proforma fatura) ve alma yöntemleri
Ders notları, vaka çözümleri
13. Hafta
Ekip çalışmasının pazarlamada önemi
"
14. Hafta
Pazarlamada kültürün yeri ve önemi
"
15. Hafta
Marka tescil, kalite kavramları/ Dönem projesi sunumları
"
16. Hafta
Franchising yöntemleri ve dersin özeti,
ekiplerin PowerPoint sunumları
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
10
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
35
ÖÇ-1
Başarılı bir pazarlama yönetimi nasıl olmalıdır? konusunda bilgili olacaklardır.
Pazarlamada reklamın önemi ve yöntemleri konusunda bilgili olacaklardır.
Uluslararası pazarlama yöntemleri konusunda bilgili olacaklardır.
Marka tescil, franchising konularında bilgili olacaklardır.
Pazarlamada kültür ve önemi konusunda bilgili olacaklardır.
Teklif verme (proforma fatura) ve teklif alma konularında bilgili olacaklardır.
Pazarlamada e-ticaretin önemi ve web sitelerinin kurulması konularında başarılı olacaklardır.
Pazarlama kavramı ve yöntemleri konularında bilgili olacaklardır.
ÖÇ-2
Pazarlama planı düzeni konusunda bilgili olacaklardır.
ÖÇ-3
Pazarlama karması (4P+S) konusunda bilgili olacaklardır.
ÖÇ-4
Pazarlama stratejileri konusunda bilgili olacaklardır.
ÖÇ-5
Değişik hedef kitlelerine göre pazarlama karması oluşturulması konusunda bilgili olacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.