Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IE0505 Pazarlama Yönetimi 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Özellikle çok önemli bir işletme fonksiyonu olan pazarlama konusunda öğrencilerin gerçek hayatta gerekli pazarlama kavramlarını doğru bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.

Modern 4.0-5.0 endüstri devriminin beraberinde getireceği pazarlama kavramlarını öğrencilere öğretmektir.

Dijital pazarlama kavramı konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Ethem Tarhan
Asistanlar Arş. Gör. Oğuz Emir
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğretim üyesi öğrencilerine tavsiye etmiş olduğu ders kitabının dışında kendisine ait olan ders notlarını kullanır. Öğrenciler öğretim üyesini dinleyerek not tutarlar. Ayrıca, öğretim üyesi hazırlamış olduğu slaytları da kullanır. Bireysel ve ekip ödevleride öğrencilerin araştırma yapma, doğru karar verme ve kritik düşünme becerilerini geliştirmek için faydalı olmaktadır. Her dersin başında ödevler tartışılır. Dönem projeside öğrencileri ekip halinde çalışma yeteneklerini arttırmak ve sunum yapma becerilerini ve özgüvenlerini yükseltmek açısından faydalı olmaktadır. Her öğrenci dönem projesine katılacak ve PowerPoint sunum yapacaktır.

 Öğrencilerin takım çalışmaları ile birlikte vaka çözmeleri , gerçek iş hayatna hazırlanmalarını sağlamaktadır.
Temel Kaynaklar -Lilien, G, L & Rangaswamy, A (2002). Marketing Engineering. Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey.

Vaka çalışmaları, PowerPoint öğrenci sunumları
Diğer Kaynaklar - Pazarlama yönetimi ile ilgili dergi ve makaleler önerilmektedir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama kavramına giriş, takım proje gruplarının oluşturulması, endüstri seçiminin yapılması. Ders notları ve slaytlar
2. Hafta Pazarlama fonksiyonu ve önemi "
3. Hafta Pazarlama yönetimine giriş "
4. Hafta Pazarlama planı "
5. Hafta Hedef kitlesine göre pazarlama stratejilerinin düzenlenmesi "
6. Hafta Pazarlama ile satış arasındaki fark "
7. Hafta Reklamcılık ve Strajelileri "
8. Hafta Assignment review test " Vaka çözümleri
9. Hafta 4P+S ürün, fiyatlama, dağıtım, promosyon ve satış sonrası hizmet.
10. Hafta Ders özeti- koşullar uygun olursa teknik geziye gidilecektir.
11. Hafta Dönem projesi çalışması- ve PowerPoint proje sunumları
12. Hafta Teklif verme (proforma fatura) ve alma yöntemleri Ders notları, vaka çözümleri
13. Hafta Ekip çalışmasının pazarlamada önemi "
14. Hafta Pazarlamada kültürün yeri ve önemi "
15. Hafta Marka tescil, kalite kavramları/ Dönem projesi sunumları "
16. Hafta Franchising yöntemleri ve dersin özeti, ekiplerin PowerPoint sunumları
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 10
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 35


ÖÇ-1Başarılı bir pazarlama yönetimi nasıl olmalıdır? konusunda bilgili olacaklardır. Pazarlamada reklamın önemi ve yöntemleri konusunda bilgili olacaklardır. Uluslararası pazarlama yöntemleri konusunda bilgili olacaklardır. Marka tescil, franchising konularında bilgili olacaklardır. Pazarlamada kültür ve önemi konusunda bilgili olacaklardır. Teklif verme (proforma fatura) ve teklif alma konularında bilgili olacaklardır. Pazarlamada e-ticaretin önemi ve web sitelerinin kurulması konularında başarılı olacaklardır. Pazarlama kavramı ve yöntemleri konularında bilgili olacaklardır.
ÖÇ-2Pazarlama planı düzeni konusunda bilgili olacaklardır.
ÖÇ-3Pazarlama karması (4P+S) konusunda bilgili olacaklardır.
ÖÇ-4Pazarlama stratejileri konusunda bilgili olacaklardır.
ÖÇ-5Değişik hedef kitlelerine göre pazarlama karması oluşturulması konusunda bilgili olacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5