Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Matematiksel Modellemede Örnek Olaylar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IE0204 Matematiksel Modellemede Örnek Olaylar 3/0/0 SA İngilizce 6
Dersin Amacı
Doğrusal Programlama, Tamsayı Programlama,  Doğrusal olmayan Programlama ve Çok Amaçlı Programlama modellerinin uygulama alanlarını ve kullanılabilmesi için gerekli şartları incelemektir. Farklı vaka çalışmaları ve uluslararası dergilerde yayınlanmış makaleler incelenecektir.
Ön Koşullar IE4201
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Murat Ermiş
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri PowerPoint sunumlu anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar Ders Kitabı: H. Paul Williams, “Model Building in Mathematical Programming”, Wiley, 5th Edition, 2013.

 

Uluslararası dergilerde yayımlanmış; doğrusal programlama, tamsayı programlama, doğrusal olmayan programlama ve çok-amaçlı programlama modelleri içeren çeşitli güncel makaleler, yarıyıl başında öğrencilere liste halinde verilmektedir.   

Diğer Kaynaklar Rardin, R.I., "Optimization in Operations Research", Prentice Hall, 1998.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Doğrusal Programlama ile Model Kurma Sözlü anlatım
3. Hafta Yapısal Doğrusal Programlama Modelleri Sözlü anlatım, Ödev #1
4. Hafta Tamsayı programlama ile model kurma Vaka analizi, ödev
5. Hafta Özel Matematiksel Programlama Model Tipleri ve Uygulamaları Vaka analizi
6. Hafta Doğrusal programlama ve tamsayı programlama modelleme örnekleri Vaka analizi, Ödev #2
7. Hafta Doğrusal programlama ve tamsayı programlama modelleme örnekleri Vaka analizi
8. Hafta Doğrusal Olmayan Programlama Modelleri Vaka analizi
9. Hafta Arasınav 3 Aralık 2020
10. Hafta Öğrencilerin birinci makale sunumları Sunum
11. Hafta Öğrencilerin birinci makale sunumları Sunum
12. Hafta Öğrencilerin ikinci makale sunumları Sunum
13. Hafta Öğrencilerin ikinci makale sunumları Sunum
14. Hafta Tekrar Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 5 30
Final 1 40


ÖÇ-1Bir problemi lineer programlama modeli olarak modelleyebilme becerilerini elde eder.
ÖÇ-2Bir problemi tamsayı programlama modeli olarak modelleyebilme ve çözüm yöntemlerini tartışma becerisini elde eder.
ÖÇ-3İş kararlarını eniyileme bakış açısı ile nasıl verilebileceğini öğrenme becerisini elde eder.
ÖÇ-4Matematiksel modellemenin uygulama alanlarını inceleme becerisini elde eder.
ÖÇ-5Takım çalışmasını yapabilme becerisini elde eder.
ÖÇ-6Bir sunum programı kullanarak sunum hazırlama becerisini elde eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6