Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Veri Yapıları ve Programlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IE0006 Veri Yapıları ve Programlama 2/2/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
C Yapısal Programlama Prensiplerinin Gözden Geçirilmesi; C Temelleri, İfadeler, Veri Tipleri, Değişken Başlatımlar, Değer Ve Referans İle Paramateri Kullanma, , Dönüş Türleri, İşaretleyici   Kavramı Tanıtımı; Fonksiyonlar (C Program Modülleri, Matematik Kütüphane İşlevleri,Fonksiyon Tanımı Ve Prototipler, Başlık Dosyaları, Çağırma Fonksiyonları, Özyinelemeye Karşı İterasyon); C Diziler (Dizilerden Fonksiyonlara Geçiş, Çok İndisli Diziler); C İşaretleyiciler (İşaretleyici   Operatörleri, Referans İle Arama Fonksiyonları, İşaretleyici   Aritmetiği, İşaretleyicilerin Dizileri) ; C Karakterler Ve Dizilimler (Standart Giriş / Çıkış Kütüphane Fonksiyonları, Dizilim İşleme Kütüphane İşlevleri); Biçimlendirilmiş Giriş / Çıkış (Streamler, Printf İle Çıkış Biçimlendirme) C Yapıları, Birlikleri, Bit Manipülasyonu Ve Numaralandırma C Dosya İşleme (Veri Hiyerarşisi, Dosyalar Ve Streamler, Sıralı Ve Rasgeleerişimli Dosyalar); C Veri Yapıları (Kendinden Referanslı Yapıları, Dinamik Hafıza Ayırma, Bağlı Listeler, Yığınlar, Kuyruklar, Ağaçlar); C Önişlemci (Direktiflerin İçerir Ve Tanımlar).
Ön Koşullar IE2002 Programlamaya Giriş
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Oğuz AKALIN
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dersler, power point slaytlar kullanarak işlenir ve her bölüm ile ilgili sorular  laboratuarda çözülür. Öğrenciler ev ödevlerini bireysel çalışmaktadır.

 
Temel Kaynaklar -H. M. Deitel, P.J. Deitel, “C How to Program”, Pearson Education International, Forth Edition. 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta C Yapısal Programlama Prensiplerinin Gözden Geçirilmesi Labaratuvar
2. Hafta C Temelleri, İfadeler, Veri Tipleri, Değişken Başlatımları Labaratuvar
3. Hafta Devam.. Labaratuvar
4. Hafta Fonksiyonlar (C Program Modülleri, Matematik Kütüphane İşlevleri,Fonksiyon Tanımı Ve Prototipler, Başlık Dosyaları, Çağırma Fonksiyonları, Özyinelemeye Karşı İterasyon) Labaratuvar
5. Hafta Devam.. Labaratuvar
6. Hafta C Diziler (Dizilerden Fonksiyonlara Geçiş, Çok İndisli Diziler) Labaratuvar
7. Hafta C İşaretleyiciler (İşaretleyici Operatörleri, Referans İle Arama Fonksiyonları, İşaretleyici Aritmetiği, İşaretleyicilerin Dizileri) Labaratuvar
8. Hafta C Karakterler Ve Dizilimler (Standart Giriş / Çıkış Kütüphane Fonksiyonları, Dizilim İşleme Kütüphane İşlevleri) Labaratuvar
9. Hafta ARA SINAV
10. Hafta Biçimlendirilmiş Giriş / Çıkış (Streamler, Printf İle Çıkış Biçimlendirme) C Yapıları, Birlikleri, Bit Manipülasyonu Ve Numaralandırma C Dosya İşleme (Veri Hiyerarşisi, Dosyalar Ve Streamler, Sıralı Ve Rasgeleerişimli Dosyalar) Labaratuvar
11. Hafta C Veri Yapıları (Kendinden Referanslı Yapıları, Dinamik Hafıza Ayırma, Bağlı Listeler, Yığınlar, Kuyruklar, Ağaçlar) Labaratuvar
12. Hafta Liste, Yığın ve Kuyruk, ADT Kullanıcı listesi, yığıt, kuyruk. Listeler - Dizi uygulama, bağlantı listesi, iki kat bağlantı listesi, dairesel bağlantılı listelerİ. Labaratuvar
13. Hafta Ağaçlar, ikili ağaç uygulama, ikili arama ağaçları, AVL ağaçları, genişleyen ağaçlar. Karma Öncelik kuyrukları (Yığınlar) Labaratuvar
14. Hafta Sıralama, yığın sıralama, hızlı sıralama, biriktirip sıralama birleştirme, büyük yapıları sıralama, Grafik algoritma. Labaratuvar
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta FİNAL SINAVI
17. Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Laboratuvarlar 13 30
Final 1 40


ÖÇ-1Mantıksal operatörler kullanılır, kesip bitirme ve devam etme komutları.
ÖÇ-2Fonksiyon denilen küçük parçaların program modülünde nasıl düzenlendiği bilincinde olmak, Fonksiyonları arasında bilgi aktarmak için kullanılan mekanizmaları ifade etmek, Diziler kullanılarak depolama,sıralama, arama listeleri ve tablolar dizilerini kullanmak, Reference ile çağırmayla değişkenlerden fonksiyonlara geçerek işaretleyicileri kullanmak.
ÖÇ-3Yapılar, birleşimler ve numaralandırmalar oluşturma ve kullanma.
ÖÇ-4Oluşturmak, okumak, yazmak ve dosyaları güncellemek.
ÖÇ-5Sıralı erişim dosya işleme ve rastgele erişimli dosyaları işleme açıklamak.
ÖÇ-6İşaretleyiciler kullanılarak bağlantılama veri yapılarını şekillendirmek, özüne yapıları ve özyineleme, Çoklu bağlantılı listeler, kuyruklar ve yığınlar oluşturmak ve değiştirmek, Veri nesneleri için dinamik olarak boş hafıza tahsis etmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6