Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Girişimcilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GIR3001 3 PAZARLAMA 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersimiz Online Olarak Verilecektir
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Mail üzerinden Öğretim Görevlisi ile randevulaşarak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı

- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi

- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi

-Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması

- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması

-Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar - Kotler ve Armstrong, Principles of Marketing, Pearson Global Edition, New jersey, 2010

- Kotler and Keller, Marketing Management, Pearson International Edition, new jersey 2009

- Mucuk, İsmet, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2009

- Karafakioğlu, Mehmet, Pazarlama İlkeleri, Literatür yayınları, İstanbul 2009
Diğer Kaynaklar -Gazete dergi ve haberleri,internet kaynakları,dijital kütüphane

-Örnek Olaylar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama İle İlgili Kavramlar-Örnek Olay Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
2. Hafta Pazarlama Yönetimi, Stratejik Planlama Ve Pazarlama Planlaması-Örnek Olay Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
3. Hafta Pazarlama Kararlarıyla ilgili mikro ve makro çevre faktörleri Ders anlatımı, sınıf tartışması,Konuk Konuşmacı
4. Hafta Pazarlama Bilgi sistemi Ve Pazarlama Araştırması Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
5. Hafta Pazar Bölümleme Ve Hedef Pazarların Seçimi Ders anlatımı, sınıf tartışması,Konuk Konuşmacı
6. Hafta Pazarlar Ve Tüketici Davranışları Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
7. Hafta Konumlandırma ve rekabetçi stratejiler Ders anlatımı, sınıf tartışması, Proje Sunumları
8. Hafta Vize
9. Hafta Vize Ders anlatımı, proje sunumu, sınıf tartışması
10. Hafta Pazarlama karmasının gelişimi - Ürün ve marka kararları-Proje Sunumları Ders anlatımı, ödev sunumu,Konuk Konuşmacı
11. Hafta Ürün hayat seyri, inovasyon ve yeni ürün geliştirme Ders anlatımı, Proje Sunumları
12. Hafta Pazarlamada fiyat kararları Ders anlatımı, Proje Sunumları
13. Hafta Pazarlamada dağıtım kararları Ders anlatımı, Proje Sunumları
14. Hafta Tutundurma kararları ve pazarlama iletişimi süreci
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenilen bilgilerin anlaşılıp uygulanmasını sağlamak.
ÖÇ-2 Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak, pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydalarını açıklayabilir.
ÖÇ-3Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilir.Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-4Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4