Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersimiz Online Olarak Verilecektir
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Meri Taksi Deveciyan
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Mail üzerinden Öğretim Görevlisi ile randevulaşarak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı
- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi
- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
-Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması
- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması
-Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar
- Kotler ve Armstrong, Principles of Marketing, Pearson Global Edition, New jersey, 2010
- Kotler and Keller, Marketing Management, Pearson International Edition, new jersey 2009
- Mucuk, İsmet, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2009
- Karafakioğlu, Mehmet, Pazarlama İlkeleri, Literatür yayınları, İstanbul 2009
Diğer Kaynaklar
-Gazete dergi ve haberleri,internet kaynakları,dijital kütüphane
-Örnek Olaylar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama İle İlgili Kavramlar-Örnek Olay
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
2. Hafta
Pazarlama Yönetimi, Stratejik Planlama Ve Pazarlama Planlaması-Örnek Olay
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
3. Hafta
Pazarlama Kararlarıyla ilgili mikro ve makro çevre faktörleri
Ders anlatımı, sınıf tartışması,Konuk Konuşmacı
4. Hafta
Pazarlama Bilgi sistemi Ve Pazarlama Araştırması
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
5. Hafta
Pazar Bölümleme Ve Hedef Pazarların Seçimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması,Konuk Konuşmacı
6. Hafta
Pazarlar Ve Tüketici Davranışları
Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olaylar
7. Hafta
Konumlandırma ve rekabetçi stratejiler
Ders anlatımı, sınıf tartışması, Proje Sunumları
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Vize
Ders anlatımı, proje sunumu, sınıf tartışması
10. Hafta
Pazarlama karmasının gelişimi - Ürün ve marka kararları-Proje Sunumları
Ders anlatımı, ödev sunumu,Konuk Konuşmacı
11. Hafta
Ürün hayat seyri, inovasyon ve yeni ürün geliştirme
Ders anlatımı, Proje Sunumları
12. Hafta
Pazarlamada fiyat kararları
Ders anlatımı, Proje Sunumları
13. Hafta
Pazarlamada dağıtım kararları
Ders anlatımı, Proje Sunumları
14. Hafta
Tutundurma kararları ve pazarlama iletişimi süreci
Temel pazarlama terim ve anlayışlarını kavramak, pazarlama konusunu, kapsamını ve özelliklerini, modern pazarlama yönetimini ve pazarlamaya etki eden mikro ve makro dış çevre faktörlerini açıklayabilir. Pazarlamanın faydalarını açıklayabilir.
ÖÇ-3
Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek. Ürünün pazara giriş aşamasından, gerileme aşamasına kadar geçen aşamaları tanımlayabilir.Farklı fiyatlama yöntemlerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklayabilir. Dağıtımın rolünü kavrayabilir.Tutundurma kampanyası planlayabilir.
ÖÇ-4
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.