Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam, sınıf çalışmalarına katılım, ödev.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Andaç Toksoy, Arş. Gör. Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 11:00-12:00, Basın Ekspres Kampüsü, B Blok, 8. Kat-B806
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı,
- Sınıf çalışmaları (örnek olay) ve tartışma
-Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma
-Dönem projesi hazırlama
Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4. Edition, 2010.
Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, Consumer Behavior, Pearson Education, 7.Edition, 2004.
Gazete ve dergi haberleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tüketici Davranışına Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta
Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta
Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta
Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta
Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta
Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta
Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta
Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta
Tüketici Karar Alma Süreci
Sözlü anlatım, örnek olaylar
13. Hafta
Pazarlama İletişimi
Sözlü anlatım, örnek olaylar
14. Hafta
Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-4
Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5
İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-6
Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-7
Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.