Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Girişimcilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GIR0045 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam, sınıf çalışmalarına katılım, ödev.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Andaç Toksoy, Arş. Gör. Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 11:00-12:00, Basın Ekspres Kampüsü, B Blok, 8. Kat-B806
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı,

- Sınıf çalışmaları (örnek olay) ve tartışma

-Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma

-Dönem projesi hazırlama
Temel Kaynaklar Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 4. Baskı, 2012.
Diğer Kaynaklar  

Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4. Edition, 2010. 

Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, Consumer Behavior, Pearson Education, 7.Edition, 2004.

Gazete ve dergi haberleri.

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışına Giriş Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Sözlü anlatım, örnek olaylar
13. Hafta Pazarlama İletişimi Sözlü anlatım, örnek olaylar
14. Hafta Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Tüketici davranışını etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-3Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-4Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-6Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-7Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7